2 צפייה בגלריה
הילדה בת ה-12 מאושפזת בבית חולים שיבא
הילדה בת ה-12 מאושפזת בבית חולים שיבא
הילדה ליאן אחרי התאונה
(באדיבות המשפחה)
דרס את הילדה במעבר חצייה, הותיר אותה שרועה ופצועה על הכביש לפני שנמלט - וטשטש את מעורבות הקטנוע בתאונה. הפרקליטות הגישה הבוקר (יום ג') כתב אישום נגד יוסף חיים (23) מגני תקווה בגין הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה ברשלנות או בקלות ראש שגרמה לחבלה של ממש, נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראיה.
לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, ב-6 במאי דרס חיים את הילדה ליאן פבלוצקי (12) ברחוב הנשיא בקריית אונו ולאחר מכן נמלט מהזירה. עוברי אורח הגישו לילדה עזרה ראשונה, ובהמשך היא פונתה במצב קל ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר - שם מצבה הוחמר והיא נזקקה לניתוח.
הנאשם רכב על קטנוע ואילו הילדה צעדה עם שני כלביה וחצתה מעבר חצייה. הרוכב התנגש בילדה חזיתית והיא הוטלה פצועה על הכביש. חיים, שרכב כאמור על הקטנוע ללא רישיון, נמלט מהמקום מבלי להזעיק עזרה.
2 צפייה בגלריה
רחוב הנשיא בקריית אונו
רחוב הנשיא בקריית אונו
זירת התאונה בקריית אונו
לפי האישום, לאחר הדריסה וההימלטות פעל חיים כדי לשבש את החקירה. הוא הסתיר את הקטנוע סמוך למקום מגוריו והעלים את הקסדה. יום לאחר מכן שב הנאשם לקטנוע וצבע אותו בשחור. הוא הציע לחברו לרכוש את הרכב הדו-גלגלי מבלי לספר לו על התאונה.
כשנודע לחיים שהמשטרה מחפשת אחר הקטנוע, הוא ביקש אותו מחברו בחזרה. בהמשך הביא חיים את הקטנוע לפרדס, הסתיר אותו שם, פירק ממנו אביזרים והשתמש בתרסיס על מנת להסתיר טביעת אצבע.
חיים נעצר על ידי המשטרה חמישה ימים לאחר התאונה. הוא אותר בתחנה המרכזית בתל אביב, עת שניסה לברוח לבאר שבע. בכתב האישום נטען כי חיים גם נהג ברשלנות, סיכן את משתמשי הדרך, לא הביט במעבר החצייה ולא האט לפניו למרות שבמקום מוצב תמרור אזהרה. הפרקליטות מבקשת להורות על פסילת רישיונו של חיים עד תום משפטו.
אביה של ליאן, ד"ר פליקס פבלוצקי שמשמש כרופא בכיר ומנהל מכון בשיבא, סיפר כמה ימים לאחר התאונה: "מספר שניות אחרי שהיא יצאה מהבית, שמענו רעש רציני והייתה לנו הרגשה רעה". לדבריו, "יצאנו בריצה החוצה, וראינו אופנוע שטס לכיווננו במהירות רבה מאוד ואנשים רצים אחריו וצועקים לעברו. אחרי זה אחד השכנים צעק לי שהוא פגע בבת שלי".