בישראל יש מחלוקת אם להמשיך בשלב ב' העצים בניהול המערכה ברצועת עזה עד סוף חודש ינואר או לעבור כבר עתה לשלב ג' - שלב הטיהור שבו יהיו פחות כוחות ברצועה, אך יותר פעולות כירורגיות של יחידות מובחרות - כפי שמציעים השרים בני גנץ וגדי איזנקוט.
שני שרי המחנה הממלכתי סבורים כי נכון לסיים את שלב ב' כבר עתה משום שצה"ל כבר לא משיג את ההישגים הנדרשים, וכי הימצאות כוח כל כך גדול ברצועה מביא להרבה אבידות ביחס להישגים. איזנקוט סבור כי דווקא מעבר לשלב ג' יתרום להשגת יעדי המלחמה, ושאם צה"ל ימשיך בשלב ב' הדבר יביא להתחפרות, כשהצבא נמצא בנחיתות.
1 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה
קבינט המלחמה
מתלבטים האם לעבור שלב בלחימה. קבינט המלחמה
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
הכותרת
השלב הבא במלחמה נגד חמאס | נדב איל
32:21
שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו סבורים כי יש להמשיך בשלב ב' כמתוכנן עד סוף חודש ינואר. לתפיסתם, ככל שהצבא יעמיק בזמן שנותר בשלב ב' יהיה קל יותר לכוחות בשלב ג'.
השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר צפוי לקיים הלילה שיחות בבית הלבן ולדון בהמשך הלחימה, כשהאמריקנים מבקשים מישראל לחתור לסיום שלב ב' סביב אמצע ינואר לכל המאוחר. דרמר גם יוודא שהעיכובים בהעברת החימושים מארה"ב לישראל הם טכניים-בירוקרטיים, ולא מהותיים. כמו כן, הוא ידון עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ביום שאחרי המלחמה ובמאמצים למנוע את התרחבותה לחזיתות נוספות, בדגש על חיזבאללה והמורדים החות'ים. האמריקנים ידונו עם דרמר גם על שילוב הרשות הפלסטינית בשיקום הרצועה, לאחר שתעבור רפורמה ודה-רדיקליזציה.