פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד "דמויות משמעותיות" בארגון הפשע אבו לטיף, רביע אבו שאהין (27) מבוקעאתא ומרון טאנוס (23) ממרר. לפי האישום, השניים היו "חוליית ביצוע" של ארגון הפשע והיו מעורבים באירועי ירי והשלכת רימון לעבר אנשי עסקים בצפון.
תיעוד הירי והשלכת הרימונים
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
 ירי לעבר בית במעלות תרשיחא והשלכת רימון לעבר בית עסקים בצפון
 ירי לעבר בית במעלות תרשיחא והשלכת רימון לעבר בית עסקים בצפון
תיעוד הירי בצפון "במטרה לסחוט כספים תוך הטלת מורא ופחד"
( צילום: דוברות המשטרה )
שני הנאשמים נעצרו בתום חקירה של היחידה המרכזית במחוז צפון נגד ארגון הפשע אבו לטיף, שנקשר לפעילות עבריינית ענפה ולפי החשד גם למקרי רצח אכזריים. הארגון מהווה יעד של מחוז צפון במשטרה בשנים האחרונות, ובשל חשש של אזרחים להתלונן, שוטרי המחוז פעלו נגדו במגוון שיטות ואמצעים.
בתוך כך, בחודשים האחרונים התקבלו דיווחים משני בעלי עסקים בצפון על ירי לעבר מתחם עסקים והשלכת רימון רסס לעבר בתים ברמת הגולן ובמעלות תרשיחא. המשטרה החלה אז בחקירת האירועים, וחשדה כי הם בוצעו על-ידי אנשי ארגון הפשע "במטרה לסחוט כספים תוך הטלת מורא ופחד".
בתחילת החודש הפכה החקירה לגלויה והמשטרה פשטה על כמה יעדים שמקושרים לארגון הפשע. במהלך הפשיטות נעצרו אבו שאהין וטאנוס בעת שנעו ברכב שכור בצפון הארץ. מחומר החקירה עלה כי השניים ביצעו ירי מסיבי לעבר עסק במעלות תרשיחא מרכב מסוג סקודה, שהיה מעורב מספר שבועות קודם לכן באירוע השלכת רימון רסס לעבר ביתו של איש עסקים מרמת הגולן. עוד עלה בחקירה כי בין שני האירועים הרכב ששימש את החוליה הוסלק בתוך מטע זיתים בצפון הגולן.
2 צפייה בגלריה
 ירי לעבר בית במעלות תרשיחא
 ירי לעבר בית במעלות תרשיחא
ירי לעבר בית במעלות תרשיחא
( צילום: דוברות המשטרה )
עם סיום שלב החקירה, שכלל מאות פעולות חקירה ייחודיות תוך שימוש ביכולות טכנולוגיות מתקדמות, הגישה הבוקר כאמור פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום חמור עם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שני המעורבים.
מהמשטרה נמסר כי "שוטרי מחוז צפון נלחמים סביב השעון בארגוני הפשיעה המטילים אימה על האזרחים הנורמטיביים. הכוחות תופסים עבריינים בשעת מעשה, ומפעילים טכנולוגיות ורחפנים כדי לאתר כלי נשק, לעצור חשודים ולפגוע בפעילות העבריינית של הארגונים".
כחלק מהמאבק של המשטרה נגד ארגון הפשע אבו לטיף, השבוע משטרת מחוז צפון פשטה על מתחם בתים ביישוב דליית אל-כרמל המקושר למשפחת הפשע, ואיתרה במקום מעבדת סמים גדולה עם יותר מ-700 שתילי קנאביס.
לאחר שהנוכחים במקום סירבו לשתף פעולה, פרצו השוטרים למתחם. אחרי איתור מאות שתילי הקנאביס זומנו לאזור חוקרי זיהוי פלילי לשם מיצוי ראיות, וכלל הרכוש ששימש לגידול הסמים נתפס. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המשך התהליך החקירתי מול יושבי המקום.