יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה השר בני גנץ נשא הערב (יום רביעי) הצהרה בקריה בתל אביב, ובה הצהיר שיש אפשרות להתקדם במו"מ לשחרור חטופים, אך הבהיר: "ללא מתווה - נפעל גם ברמדאן ברפיח". על הגבלת עליית מוסלמים להר הבית: "נפעל רק מול מי שיסכן את הביטחון, כל חברי קבינט המלחמה מאוחדים סביב זה".
בפתח דבריו אמר גנץ: "אני מבקש לפנות למשפחות החטופים, שמגלות תעצומות נפש אדירות, ולהבטיח להן – אין אבן שאנחנו לא הופכים כדי למלא את השליחות הזו ששייכת לכל החברה הישראלית. שליחות שהאחריות עליה היא של ההנהגה. יש ניסיונות בימים אלו לקדם מתווה חדש, וסימנים ראשוניים שמעידים על אפשרות להתקדם".
גנץ: "יש סימנים שמעידים על אפשרות התקדמות במו"מ"
(צילום: לע"מ )

2 צפייה בגלריה
גנץ: "יש סימנים שמעידים על אפשרות התקדמות במו"מ. ללא מתווה חטופים - נפעל גם ברמדאן ברפיח"
גנץ: "יש סימנים שמעידים על אפשרות התקדמות במו"מ. ללא מתווה חטופים - נפעל גם ברמדאן ברפיח"
"אם לא יהיה מתווה חטופים, נפעל גם בזמן הרמדאן". גנץ, הערב
(צילום: לע"מ )
הוא הוסיף: "אנו בפני פעולה ברפיח, שתחל לאחר פינוי האוכלוסייה מהאזור. החשיבות של טיהור רפיח היא ביכולת לפגוע בכוחות חמאס הפועלים בה ובצורך לפרז את רצועת עזה. אני חוזר ואומר, אם לא יהיה מתווה חטופים, נפעל גם בזמן הרמדאן".
הוא התייחס גם להחלטה להגביל עליית מוסלמים להר הבית, ואמר: "מדינת ישראל מכבדת את חופש הפולחן, ותפעל בכדי לאפשר לכמה שיותר מאמינים לעלות להר הבית בביטחון ובבטחה במהלך חודש הרמדאן. גם נוכח המצב הביטחוני, נשמור על חופש הדת וקדושת החג. נפעל רק מול מי שיסכן את הביטחון, ולא מול מי שמגיע להתפלל". לדבריו, "כל חברי קבינט המלחמה מאוחדים תחת העקרונות האלו, ואלו יהיו גם ההנחיות שיועברו לכוחות בשטח".
בהמשך הודה לממשל ביידן על בלימת ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, ואמר כי לצד הניצחון הצבאי, "עלינו לחתור גם לניצחון מדיני שמשמעותו: הסכמי נורמליזציה ושלום עם סעודיה ומדינות נוספות באופן שיסייע גם להסרת שלטון חמאס".
לשאלת ynet לגבי קידום חוק אל-ג'זירה בניגוד להסכם הקואליציוני, השיב: "תחנת אל-ג'זירה משדרת בצורה לא מאוזנת וגורמת להסתה ולאי-דיוקים רבים מאוד. מהמקום של הסיכון הביטחוני שהדבר הזה מעורר אני חושב שצריך להגביל את שידוריה. ההצעה אמורה לעבור דרך החלטות של מערכת הביטחון והקבינט הרלוונטי, גם בניהול המלחמה וגם הרחב, ולא בשום צורה אחרת. החוק הזה יעבור כפי שהוא צריך לעבור".
2 צפייה בגלריה
תפילות היום השישי הרביעי של הרמדאן הבר הבית
תפילות היום השישי הרביעי של הרמדאן הבר הבית
"נפעל רק מול מי שיסכן את הביטחון, ולא מול מי שמגיע להתפלל". מתפללים בהר הבית
(צילום: רויטרס)
הוא עדכן בנוסף כי ישראל בוחנת מספר מתווים בכדי שהסיוע בעזה "יועבר באמצעות מנהלת בינלאומית של מדינות ערביות מתונות בתמיכת ארה"ב". הוא הוסיף: "אנחנו מקדמים בימים אלו פיילוטים של העברת הסיוע דרך גורמים, ארגונים ומדינות, באופן שיבטיח שחמאס לא ישתלט עליו. מטרתנו ומטרת המדינות התורמות זהה - סיוע לתושבים ולא למחבלים".
לאחר שאמירתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על חשיבות החזרת החטופים עוררה סערה, גנץ אמר אתמול כי "החזרת החטופים היא לא רק יעד-על שלנו במלחמה, היא ציווי מוסרי שלנו כמדינה וכעם. היא הדבר הדחוף ביותר. לא נחמיץ שום הזדמנות להחזיר אותם הביתה".
בהפגנה שקיימו שלשום קרובי חטופים מחוץ לביתו של גנץ, הם דרשו ממנו "לשמוע שאנחנו לא האויב" ושאלו מדוע הצוות הישראלי לא הגיע למשא ומתן לעסקה בקהיר. "נגיע לשם כשהתנאים יאפשרו", ענה להם גנץ.