תיעוד הרצח של נדב בוחניק באשדוד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) את תומר אלפסי בן ה-24 ברצח של נדב בוחניק בפברואר 2020 באשדוד. לפי כתב האישום שבו הורשע אלפסי, הוא פגע בבוחניק בן ה-20 עם רכבו בזמן שהאחרון רכב על אופנוע, דרס אותו בעודו שוכב על הכביש, ובהמשך דקר אותו למוות בסכין. עוד נכתב באישום כי לשניים היה סכסוך מוקדם, בעקבותיו אלפסי החליט לפגוע בו.
3 צפייה בגלריה
תומר אלפסי בבית המשפט
תומר אלפסי בבית המשפט
"היה נחוש לפגוע פגיעה קשה במנוח". תומר אלפסי בהכרעת הדין, היום
(צילום: חיים הורנשטיין)
לאורך המשפט, אלפסי הכחיש כי דקר את המנוח וטען כי לא ביקש לפגוע בו ולגרום למותו. "אני זוכר שאני נתתי לו מכה אחת באזור היד והלכתי. אין לי מושג איך היו לו עוד פציעות", אמר אלפסי במהלך המשפט. עם זאת, עדי ראייה לרצח העידו במשפט וסתרו את טענותיו. "ראיתי אוטו דורס את האופנוע ועולה על הרגל של המנוח. הנהג, במקום לצאת לעזור לו, יצא מהרכב והתחיל להרביץ לו", סיפר אחד העדים.
השופטים יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות קבעו לבסוף כי אלפסי שיקר בגרסתו "בכוונה ברורה לסלף את האמת ולהרחיק את עצמו מן העבירה. הוא לבדו פגע במנוח".
3 צפייה בגלריה
נדב בוחניק ז"ל
נדב בוחניק ז"ל
נדב בוחניק ז"ל. היה מסוכסך עם הרוצח
(באדיבות המשפחה )
בהכרעת הדין, השופטים ציינו כי "אדם שמתנגש במכוון באופנוע שנוסע לפניו, צריך לקחת בחשבון את האפשרות שהפגיעה ברוכב האופנוע תהיה קטלנית". עוד צוין כי "הדברים נכונים עוד יותר במקרה הזה, שבו המנוח שרד את ההתנגשות, אך הרוצח יצא ממכוניתו, ובמקום להושיט לו עזרה, הכה אותו באכזריות בכל חלקי גופו, ולאחר מכן שלף סכין ודקר אותו בפלג גופו העליון ובאזור הבטן".
3 צפייה בגלריה
רצח באשדוד
רצח באשדוד
זירת הרצח של בוחניק באשדוד, 2020
(צילום: אבי רוקח)
על מעשיו של אלפסי כתבו השופטים כי הם מעידים "על נחישותו לפגוע פגיעה קשה במנוח, שהלכה והסלימה, עד הדקירות הקטלניות שהובילו למותו".
באישום נכתב כי ביום הרצח יצא אלפסי מביתו ונסע ברכבו ברחבי העיר אשדוד. במקביל, רכב בוחניק על אופנוע שטח לכיוון חוף הים. במהלך נסיעתו, הבחין אלפסי במנוח והחל לעקוב אחריו. בהגיעם לרחוב מונטיפיורי בעיר, האיץ אלפסי את מהירות נסיעתו ופגע במכוון באופנוע בעוצמה. האופנוע התרומם באוויר ונזרק לכביש, ואילו בוחניק הושלך ממנו ונפל לכביש.
בשלב הזה, אלפסי דרס את בוחניק בשנית ועלה עם רכבו על גופו. עובר אורח רץ לעזור לבוחניק, אך לאחר שסייע לו לקום על רגליו - אלפסי יצא עם רכבו כשעל גופו סכין עם להב באורך של שבעה סנטימטרים וחצי.
אלפסי ניגש אל המנוח, אחז בבגדיו, ניסה למשוך אותו מהמקום ולבסוף הפיל אותו על הכביש. בוחניק ניסה לברוח, אך לבסוף אלפסי הצליח לתפוס אותו ודקר אותו שלוש פעמים - פעם אחת בבטן ופעמיים בחזה.
לאחר מכן, הרוצח חזר לרכבו ונסע מהמקום. המנוח לחץ בידו על פצע הדקירה בבטן ועלה במדרגות שמובילות למרכז מסחרי סמוך. עובדת שהייתה במקום פשטה את הסריג שלבשה וניסתה באמצעותו ללחוץ על מקום הדקירה ולעצור את הדימום, אך זמן קצר לאחר מכן החל בוחניק לפרכס ואיבד את הכרתו. כוחות ההצלה מצאו אותו עם דופק חלש, מחוסר הכרה וללא נשימה, וכעבור כמה דקות נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.