עובדי רכבת ישראל קיבלו בצהריים (חמישי) הודעה על שינוי מיידי בפעילות הרכבת בגלל גל הודעות של נהגים על מחלה, רובם ככולם נהגי הקו החשמלי מהרצליה לירושלים. כך נודע ל-ynet.
מהבוקר הודיעו 28 נהגים על מחלה, מהם 26 ממתחם הרכבת בלוד שמפעיל את הרכבות בקו לבירה, והם היחידים שמוכשרים להסיע את רכבות הסימנס החדשות. בוועד הרכבת, שמשבית הימים האחרונים את בית הספר להכשרת נהגים, אומרים כי לא מדובר בעיצומים - אלא בנהגים שהודיעו ביממה האחרונה על מחלה "על רקע הגידול בתחלואת הקורונה".
2 צפייה בגלריה
מסילה של רכבת ישראל
מסילה של רכבת ישראל
רכבת ישראל
(צילום: ערן גרנות)
בשל המצב הופסקה כרגע הפעלת הרכבות החדשות, ולירושלים הוסטו רכבות חשמליות שמשמשות בקו מראשון לציון לשרון, דרך תחנות תל אביב. בגלל השינוי תרד תדירות הקו לשרון מארבע רכבות לשעה לשתיים בלבד.
ברכבת יש בשבועיים האחרונים מתח בעקבות השקת סידור עבודה חדש, ששינה את מתכונת העבודה של הנהגים, וקבע שחלקם יעבדו במשמרת שכוללת שעות נהיגה ושעות כוננות, בניגוד לעבר שבו הופרדו שתי המשמרות. בעקבות השינוי עתר ועד עובדי הרכבת לבית הדין לעבודה, שטרם קיבל החלטה בנושא. לאחר העתירה נרשם בתחילת השבוע גל של הודעות מחלה של נהגים בסניף לוד, ששכח עד אמצע השבוע, וכעת התחיל מחדש.
בעבר השתמשו עובדי רכבת ישראל לא פעם בטקטיקה של הוצאת אישורי מחלה לצורך השבתת הפעילות - וכך למשל קרה בספטמבר 2018 ובפברואר 2019 ובמקרים רבים אחרים. השיבושים הנוכחיים מתרחשים גם על רקע המשך העלייה בתחלואת הקורונה, שעלולה להוביל לשיבושים רבים ברכבת בשל בידודים ומחלות של נהגים.
בוועד מסרו בתגובה כי "לצערנו גל התחלואה שפוקד את הארץ והעולם, לא פוסח על עובדי הרכבת. בניגוד לפרסומים, מאתמול בלילה תשעה נהגים מתוך 400 הודיעו על מחלה ו/או בידוד. בכל מקרה, לא מדובר על צעדים ארגוניים".