פונה במצב אנוש מהכינרת
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

לאחר חמישה ימים שבהם נלחמו על חיי הילד בן ה-12 אליהו חיים קדוש, שנפגע ממדחף של סירה בכינרת ביום שישי, נקבע היום (רביעי) מותו במרכז רפואי צפון פוריה. "הילד הובא במצב אנוש והיה מורדם ומונשם, למרות המאמצים הרבים לצערנו לא הצלחנו להצילו", מסר ד"ר אמיר בר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים בטבריה.
אליהו חיים ז"ל נפצע באורח אנוש לאחר שנפגע ממדחף סירה בכנרת שם היה עם בני המשפחה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה, ולאחריהן פינו אותו עם חבלות בגב ובגפיים.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע בכינרת
זירת האירוע בכינרת
צוותי ההצלה בכינרת
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
הערב עדכנה אימו של הילד, ורד קדוש, בדף הפייסבוק שלה כי "בצער רב וביגון קודר אני מודיעה על האבדה הגדולה שנתנה את נשמתה". הלווייתו של אליהו חיים תיערך הלילה בשעה 23:00 בבית העלמין החדש כברי בגליל המערבי.
עופר אלקיים, חבר המשפחה ושכנם של משפחת קדוש, אמר ל-ynet כי "המשפחה נסעה לחופש ובילתה בסירה בכנרת. עברה לידם סירה גדולה שעשתה גלים חזקים והם נאלצו לקפוץ מהסירה. אליהו קפץ היישר לעבר המנוע שלה, נפגע וטבע. מצבו היה קשה מאוד ומאז הטביעה נאבקו על חייו בבית החולים". בימים האחרונים חברי המשפחה ומכריהם בנהריה התכנסו לתפילות רבות בתקווה כי ישתפר מצבו האנוש של הילד שעוד לא חגג בר מצווה.
"היינו בטוחים שבעזרת השם אליהו ייצא מזה ונראה נס", אמר אלקיים. "זה אסון כבד וגזירה מאוד קשה שאי אפשר לעכל. שמעתי את הבשורה בשעה שהייתי בדרך לפארק הסמוך, שם המונים מרחבי העיר התכוונו לקיים עצרת תפילה ותחנונים להחלמתו. ראיתי מתחת לבית המשפחה את אחת הבנות כשהיא מתייפחת בבכי והבנתי מיד שהקדוש ברוך הוא רצה את אליהו לידו והנס שכל כך קיווינו לו, לא הגיע".
"תכננו מחר להגיע עם הסעה ולהתפלל מחוץ לחדר שלו ולקרוע את השמיים", הוסיף אלקיים, המכהן כחבר מועצת העיר. לדבריו, "אליהו גדל בבית של משפחה טובה ומלאת חסדים שעוזרת לכולם ומקרינה אחדות ורק חיוכים ואהבה לזולת. הילד הזה היה צמוד לאבא שלו בכל התפילות והיה עוזר בסידור בית הכנסת והתפייט בשיר השירים".
מעיריית נהריה נמסר כי "תושבי נהריה, ראש העירייה וחברי מועצת העיר כואבים את פטירתו בטרם עת של אליהו חיים קדוש בן ה-12, תושב העיר. אנו מבקשים לשלוח את תנחומינו הכנים ומחבקים בשעה קשה זו את הוריו ורד ויוסי, אחיותיו, קרובי המשפחה והחברים. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".