1 צפייה בגלריה
פידא כיוואן
פידא כיוואן
פידא כיוואן
פרסום ראשון: בית משפט באיחוד האמירויות גזר על פידא כיוואן, בת 43 מחיפה שנעצרה לפני שנה באיחוד האמירויות עם חצי ק"ג קוקאין, גזר דין מוות. כך נודע היום (שלישי) ל-ynet.
כיוואן, בעלת סטודיו לצילום, נעצרה ב-17 במרץ אשתקד, לאחר שהוזמנה על-ידי מכר פלסטיני לדובאי לצורך עבודה בתחום הגרפיקה והגיעה לדובאי עצמאית לדירה שסודרה עבורה מראש. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש שבמהלכו נמצאו הסמים שנחשבים בכמות המתאימה לסחר. כיוואן טענה כי הסמים כלל לא שלה.
עד היום הוחזקה הישראלית במעצר באמירויות ויוצגה על-ידי עורך דין מקומי. לפני כמה ימים נשפטה כאמור לעונש מוות בפני הערכאה הראשונה, ועורך דינה המקומי הגיש ערעור בניסיון להפחית על העונש.
עבירות סמים באמירויות נחשבות לעבירות חמורות - ונהוג להחמיר ברף הענישה. על אף שבמקרים רבים נגזר בגינן עונש מוות, בתי המשפט נוהגים להמיר את גזר הדין למאסר כבד.
עורך דין  זיו אגמוןעורך הדין זיו אגמוןצילום: עופר חג'יוב
עורך הדין זיו אגמון, מומחה למשפט באיחוד האמירויות, מסר כי "המשפחה יצרה קשר עם משרדנו שבדובאי וכעת אנחנו בוחנים יחד עם המשפחה את המשך הערעור המשפטי, בתקווה שבית המשפט לערעורים יחוס על חייה". אגמון ציין כי בתקופה האחרונה משרדו הבחין בעלייה ניכרת של ישראלים המסתבכים עם רשויות החוק באמירויות, בפרט בתחום הסמים.
ממשרד החוץ נמסר כי "המקרה מוכר ואנו מטפלים בו באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל והנציגויות באמירויות".