משרד המשפטים האמריקני הודיע בסוף השבוע כי אישה תוצא להורג על ידי הרשויות הפדרליות לראשונה זה 67 שנה. ליסה מונטגומרי, שהורשעה ברצח אישה הרה במיזורי, תוצא להורג באמצעות זריקה קטלנית בבית הסוהר הפדרלי טרה הוט שבאינדיאנה ב-8 בדצמבר.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
האישה הראשונה שתוצא להורג מאז 1953. מונטגומרי
האישה הראשונה שתוצא להורג מאז 1953. מונטגומרי
האישה הראשונה שתוצא להורג מאז 1953. מונטגומרי
(צילום: רויטרס)
מונטגומרי תהיה האסירה התשיעית שתומת מאז שמשרד המשפטים חידש את ההוצאות הפדרליות להורג ביולי לאחר הפסקה של כמעט 20 שנה. האישה האחרונה שהוצאה להורג על ידי הרשויות הפדרליות בארה"ב הייתה בוני האדי. על פי נתוני מרכז המידע על עונשי מוות, היא הומתה בתא גז במיזורי בשנת 1953.
מונטגומרי הורשעה ברצח בובי ג'ו שטינט בת ה-23 בעיירה סקידמור שבצפון-מערב מיזורי ב-2004. התביעה אמרה שמונטגומרי נסעה מביתה בקנזס לביתה של שטינט בטענה שהיא מעוניינת לאמץ כלב. כשהגיעה לבית השתמשה מונטגומרי בחבל כדי לחנוק את שטינט, שהייתה בחודש השמיני להריונה.
שטינט הייתה בהכרה וניסתה להתגונן כשמונטגומרי חתכה את בטנה בסכין מטבח והוציאה את התינוקת שלה מהרחם. התובעים אמרו שמונטגומרי לקחה איתה את התינוקת והתכוונה לגדל אותה כשלה.
2 צפייה בגלריה
בובי ג'ו שטינט רצח מיזורי
בובי ג'ו שטינט רצח מיזורי
ניסתה להתגונן. שטינט
עורכי הדין של מונטגומרי טענו כי היא לוקה בנפשה וסבלה מהתעללות בילדותה, אך חבר מושבעים דחה את טענת ההגנה. עורכי הדין טענו עוד כי היא סבלה מתסמונת היריון מדומה שגרמה לה לפתח תסמינים של אישה הרה.
ההוצאות להורג הפדרליות חודשו ב-14 ביולי, אז הרוצח דניאל לואיס לי הומת בזריקת רעל בבית סוהר באינדיאנה. מאז הוצאו להורג שישה אסירים נוספים. הוצאה להורג נוספת של אדם בשם אורלנדו הול נקבעה לחודש הבא.
ארגונים המתנגדים לעונשי מוות טוענים כי הנשיא דונלד טראמפ דוחף להגביר את ההוצאות להורג בתקופת קמפיין הבחירות במטרה לבסס את המוניטין שלו כמנהיג של "חוק וסדר". לפני חידוש ההוצאות להורג הקיץ, הרשויות הפדרליות הוציאו להורג רק שלושה אסירים ב-56 השנים האחרונות.