נתניהו והטעות בתדרוך באשדוד: "זה פייק ניוז"
(צילום: רועי עידן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אחר הצהריים (ג') בסניף של קופת החולים לאומית באשדוד ועורר בלבול רב כאשר בפתח דבריו הביע תפילות לשלומו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שלדבריו לקה בהתקף לב. אולם בסוף התדרוך לתקשורת התברר לנתניהו שטעה, והוא נשמע שואל בקול: "הוא קיבל חיסון? זה הכול?".
הוא הוסיף: "אני שמח לתקן את זה. אז זה פייק ניוז, וטוב שכך. הוא בסך הכול קיבל חיסון. ברוך השם". בהמשך נמסר מטעם ראש הממשלה כי הוא שוחח עם גפני, "ואמר לו בבדיחות הדעת - עדיפה מבוכה שלי מאשר מחלה שלך. לפחות כולם עכשיו יידעו שאתה בריא!".
4 צפייה בגלריה
משה גפני בנימין נתניהו
משה גפני בנימין נתניהו
נתניהו וגפני. התלוצצו אחרי הטעות
(צילום: אלכס קולומויסקי, AP)
מקורב לגפני אמר ל-ynet כי חבר הכנסת הגיע לבדיקה שגרתית שנקבעה מראש בבית החולים מעיני הישועה בבני ברק ואחריה צפוי לעבור חיסון נגד קורונה. "זה פייק ניוז גמור מה שביבי הודיע", אמר. "זה חוסר אחריות. לא התקף לב ולא נעליים".
נתניהו שלח גם תנחומים למשפחתו של המיליארדר שלדון אדלסון, שהלך היום לעולמו בגיל 87. ראש הממשלה, שהיה ידוע ביחסיו הקרובים עם איל ההימורים האמריקני, כינה אותו "פטריוט יהודי ענק". הוא הזכיר את התרומות שלו לפרויקטים שונים בארץ, כמו "תגלית", והוסיף: "הוא תרם לחיזוק מעמדה של ישראל, לחיזוק הקשר עם התפוצות".
בהמשך התייחס ראש הממשלה למבצע החיסונים ולתחלואת הקורונה שממשיכה להתפשט למרות הסגר השלישי, ואמר כי "המצב מאוד מדאיג אותנו". ישראל, לדבריו, נמצאת כעת ב"מרוץ אדיר בין התפשטות המחלה להפצת החיסונים". נתניהו הוסיף שהסגר "צריך לתת תוצאות חיוביות" בימים הקרובים, וביקש מהישראלים לשמור על הכללים. "זה יקרה רק אם כולנו נשתף פעולה", אמר.
4 צפייה בגלריה
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
"במרוץ בין התחלואה לבין החיסונים". נתניהו
(צילום: רועי עידן)
ראש הממשלה התייחס להודעה בצהריים של משרד הבריאות על הרחבה נוספת של מבצע החיסונים, כשממחר יוכלו גם בני 50 ומעלה לקבל חיסון בקופות החולים. הוא שיבח גם את תחילת מבצע חיסון עובדי ההוראה, שהחל היום: "זה חשוב כי הם יהיו פנויים לחנך את ילדינו, ואנחנו מקווים שבמהרה יפגשו אותם בכיתות עצמן".
נתניהו הבטיח כי בישראל "אין מחסור בחיסונים" ואמר כי מדובר ב"בשורה ענקית". עם זאת, הוא הדגיש כי עדיין לא ברור אם מי שחוסן יכול להדביק אחרים בנגיף, ולכן הזכיר שגם המחוסנים נדרשים לשמור על הכללים ולעטות מסכה. "להתחסן ולשמור", ביקש. "אני מפנה את הבקשה הזאת לכל אחד מאזרחי ישראל. הנגיף לא מבדיל בינינו ולא נבדיל אנחנו בינינו. כל ישראל ערבים זה לזה, אבל עדיין לא מתערבבים זה עם זה, בטח שלא בלי מסכה".
4 צפייה בגלריה
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
נתניהו באשדוד, היום
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
ביקור של בנימין נתניהו בסניף של קופת חולים לאומית באשדוד
עם שר הבריאות. "הסגר צריך לתת תוצאות חיוביות בימים הקרובים"
(צילום: רועי עידן)
על רקע מערכת הבחירות, נתניהו הדגיש בימים האחרונים את הצלחת מבצע החיסונים בישראל, והתפאר בשבחים שנשמעים על כך בעולם. גם בדבריו היום הדגיש זאת: "אנחנו מקדימים את כל העולם במיליוני החיסונים שהבאנו".
לפי העדכון האחרון של משרד הבריאות, עד כה 20.9% מאוכלוסיית ישראל קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הנגיף – 1,854,055 בני אדם. אתמול קיבלו בישראל 21,611 בני אדם את מנת החיסון הראשונה, זאת לצד חלוקת מנות החיסון השניות, שהחלה בתחילת השבוע.
עם המורים המתחסנים: "מחכה בקוצר רוח לפגוש את הילדים"
(צילום: ליהי קרופניק, שמוליק דודפור)

כשבוע לאחר מתן המנה השנייה יקבלו המתחסנים "תעודת מתחסן" ו"דרכון ירוק". ההערכה היא שבחודש הקרוב כמעט שני מיליון ישראלים יקבלו את התעודות הללו. ראשון המתחסנים במנה השנייה בישראל היה נתניהו עצמו, במוצאי השבת האחרונה. הוא הבטיח אז לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 בתוך כחודשיים. "באמצעות המבצע הזה נוכל לחזור לחיים, לפתוח הכול", הכריז.
הרחבת המבצע מתאפשרת בעקבות ההסכם עם חברת פייזר שהוכרז בסוף השבוע שעבר, ובעקבותיו כבר הגיעו השבוע לישראל מאות אלפי מנות חדשות. בתמורה תקבל פייזר נתונים סטטיסטיים על המתחסנים ממאגרי קופות החולים, מבלי לפגוע בסודיות הרפואית שלהם. לצד המשלוחים של פייזר, ישראל הזמינה גם חיסונים ממתחרתה מודרנה - וייתכן שבקרוב יגיעו לארץ עוד מאות אלפי מנות חיסון של החברה.
בשבוע שעבר הגיעו ארצה כ-100 אלף מנות של מודרנה, שיספיקו ל-50 אלף איש. תחילה הכוונה הייתה לחלק את המנות למרותקי בית, מכיוון שהחיסונים הללו קלים יותר לשינוע מאלה של פייזר, אך אתמול נחשף ב-ynet שהכוונה שונתה וכי המנות יוקצו ככל הנראה לצה"ל.