3 צפייה בגלריה
טרמינל 3
טרמינל 3
טרמינל 3
(צילום: נדב אבס)
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי הממשלה נערכת לאפשרות של החזרת ישראלים לקראת הבחירות - ותדון על תאריכים אפשריים לטיסות שיחזירו אזרחים לארץ. "אני רוצה למנוע מצב שארבעה ימים לפני הבחירות יגיעו אלפים לארץ. הממשלה תקבע כמה היא רוצה להחזיר ביום, ואנחנו נקבע את התאריכים לטיסות", אמרה רגב שהעריכה כי יש יותר מ-25 אלף ישראלים שמעוניינים לחזור ליום הבחירות.
נכון לעכשיו הממשלה בוחנת כמה מתווים עם המל"ל, כאשר אחד מהם זה החזרת הישראלים באופן מיידי באישור הממשלה - מה שיבטל את הרלוונטיות של ועדת החריגים.

פארסת סגירת השמיים - כתבות נוספות

"ברגע שלא תהיה ועדת חריגים, משרד הבריאות יצטרך להחליט על מלוניות בידוד ונצטרך יותר אכיפה של המשטרה על הבידוד בקהילה. זה התנאי להבאת ישראלים ארצה כדי למנוע כניסת מוטציות והדבקה של הציבור ולא לפגוע במאמץ החיסונים", אמרה רגב שציינה כי בכוונת המדינה לערוך בדיקות סרולוגיות לחוזרים מחו"ל.
על הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות התנהלות הוועדה אמרה רגב כי "בשבוע האחרון נעשתה הכפשה של הוועדה. זה שקר ופייק ניוז. יש פערים שצריך לטפל בהם, אבל להסית נגד החרדים שהם אזרחי המדינה זה דבר שאינו יעלה על הדעת, זאת בושה".
3 צפייה בגלריה
הטסים בנתב"ג
הטסים בנתב"ג
נתב"ג
(צילום: נדב אבס)
מאז סגירת השמיים ב-26 בינואר הוקמה ועדת החריגים שקובעת מי יוכל לצאת מהארץ, ולמי מגיע לחזור אליה. הוועדה הבין-משרדית שהוקמה במשרד התחבורה הספיקה לעבור לאחריות משרד האנרגיה בראשות השר שטייניץ, משם למשרד לשיתוף פעולה אזורי של השר אקוניס - וכעת שוב חזרה למשרדה של השרה רגב.
הוועדה מורכבת מנציגים של משרדי הבריאות, החוץ והפנים. יו"ר הוועדה הוא המשנה למנכ"ל משרד התחבורה שילה אדלר, ולצידו נציגי ממשלה נוספים: נציג משרד הפנים הוא מנהל אשכול נתב"ג ברשות האוכלוסין וההגירה אמנון שמואלי, נציגת משרד הבריאות היא ד"ר איריס לייטרסדורף ונציג משרד החוץ הוא זיו בילאוס. גם למשרד התפוצות יש נציג בוועדה.
3 צפייה בגלריה
הטסים בנתב"ג
הטסים בנתב"ג
(צילום: נדב אבס)
הוועדה פועלת במתכונת עבודה רציפה בכל ימות השבוע מחמ"ל שנמצא בנמל התעופה בן גוריון ופעיל 24 שעות ביממה. במשרד התחבורה הסבירו כי חברי הוועדה מתכנסים שלוש פעמים ביום לישיבת זום לצורך טיפול בבקשות כניסה לארץ, וכל אחד מהמשרדים השותפים בוועדה אחראי להביא 15 עובדים לכל משמרת עבודה, כך שישנם 45 עובדים במשמרת.
התנאים שנקבעו להגשת הבקשה הם הגעה למטרת טיפול רפואי חיוני ביותר שאינו סובל דיחוי, הגעה ללוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, תאונה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה המאושפז בארץ והגעה למטרות עבודה של עובד חיוני במערכת שחיונית לתפקוד המדינה ואינה סובלת דיחוי. היום הוחלט כי החל מסוף השבוע, ישראלים שמרכז חייהם אינו בארץ, יוכלו להצהיר על כך בטופס מקוון יחד עם מסמך שמוכיח זאת, ולצד התחייבות שלא יחזרו למשך 60 ימים יוכלו להמריא מהארץ גם בלי האישור של ועדת החריגים.