האלימות בחברה הערבית מסרבת לגווע, והתושבים מרגישים שחייהם נתונים להפקר. תוך 12 שעות נרצחו שלושה בני אדם - סמיר עומריה (53) נורה למוות אמש (שבת) ביישוב אבטין שבעמק זבולון. הבוקר נמצא חוסיין אבו דיב, תושב כפר קאסם בן 55, ירוי באתר בנייה בפתח תקווה, וכעבור זמן קצר נורה למוות באדהם בשארה (55) על ידי שני רוכבי טרקטורון ביישוב טירה. מתחילת השנה נרצחו 52 בני אדם במגזר הערבי.

2 צפייה בגלריה
אדהם בשארה, סמיר אבטין וחוסיין אבו דיב
אדהם בשארה, סמיר אבטין וחוסיין אבו דיב
אדהם בשארה (מימין), סמיר עומריה וחוסיין אבו דיב
תושב אבטין שהכיר את עומריה, עדיין מתקשה לעכל את העובדה שנרצח: "הוא היה אדם מכובד מאוד, שתמיד גינה את האלימות. הוא היה באמצע שיחת סולחה שקיים עם כמה אנשים, כשלפתע הגיח אדם ופתח לעברם באש".
לאחר חקירה שכללה סריקות בסיוע מסוק ואיסוף ממצאים מהזירה, נעצר הלילה תושב היישוב בחשד למעורבות ברצח.
המקרה השני אירע כאמור באתר בנייה בפתח תקווה. חוסיין אבו דיב, תושב כפר קאסם נורה למוות, ובמשטרה בודקים האם מדובר ברצח על רקע סכסוך בין משפחות בכפר. אבו דיב עבד עד לפני כמה שנים במועצה המקומית והיה פעיל מאוד בשטח. קרוב משפחתו סיפר בכאב ל-ynet: "נדהמנו לשמוע את ההודעה על חוסיין. הוא היה אדם מוכר ומכובד, שכולם תמיד נשמעים לו. אנחנו ממש לא מצליחים להכיל את מה שקרה לו". הרצח האחרון אירע הבוקר בטירה, כששני רוכבי טרקטורון ירו למוות באדהם בשארה, ולאחר מכן נמלטו מהזירה. המצוד אחר הרוצחים עדיין נמשך וחיפושים נרחבים מתנהלים באזור.
המשטרה פתחה בנוסף בחקירה בגין אירוע דקירה בעקבות סכסוך בין שני נהגים באזור הכפרים ירכא ואבו סנאן אתמול. צעיר בן 28 נפצע נדקר ונפצע אנושות על ידי צעיר אחר (21). הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.
ביום שישי נדרס למוות שאדי שרים (30) מטייבה סמוך לבית אריה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח ועצרה שלושה חשודים.
רות לוין חן ועולא נג'מי יוסף, מנהלות 'קהילות בטוחות' בעמותת יוזמות אברהם, התייחסו לאירועי הרצח האחרונים במגזר: "שוב אנחנו רואים איך זמינות הנשק החם משחקת תפקיד טראגי בכל מקרה של סכסוך. שלושת מקרי הרצח האחרונים בוצעו באמצעות כלי ירי, ואין אף קבוצה בחברה הערבית שחסינה מפני תופעות האלימות. אי אפשר לתאר עד כמה שגרת החיים בחברה הערבית הפכה לשגרת חירום מתמדת, כזו שבה אנשים באמת מפחדים לצאת מהבית, וממש לא רק בגלל הקורונה. חייבים לטפל בגורמי העומק לתופעות האלימות והפשיעה. חייבים לטפל בהזנחה ובאפליה של החברה הערבית. גם לאזרחים הערבים מגיע ביטחון אישי".