בעוד מבצע "שומר החומות" ממשיך זה היום השישי, מאות בני אדם מחו הערב (שבת) נגד ההסלמה במוקדים שונים ברחבי הארץ. בכיכר הבימה בתל אביב התכנסו כ-600 מפגינים יהודים וערבים נגד ליבוי האש וההסתה, ובכיכר ציון בירושלים התכנסו עוד כ-200 מפגינים, פעילי שמאל ערבים ויהודים, שקראו "לא להסלמה, לא רוצים פה מלחמה". מוקדי מחאה נוספים היו בעשרות יישובים אחרים ברחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בהבימה
ההפגנה בהבימה
ההפגנה בהבימה
(צילום: מוטי קמחי)
"אנחנו ההוכחה שהמאבק הוא לא בין עם לעם, לא בין דת לדת", אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לנוכחים בכיכר הבימה. "המאבק הוא פוליטי, בין מי שרוצה כיבוש ועליונות לבין מי שרוצה שלום ושוויון. אנחנו נמצאים בצד הנכון של ההיסטוריה. בנימין נתניהו מחפש תמונת ניצחון, אנחנו מחפשים את הדבר האמיתי. יש פה שני עמים ומגיע לשניהם זכות הגדרה עצמית. מגיע לשני העמים שלום שיטיב עם בנינו. יש לנו הזדמנות לבנות מחנה גדול ולהרחיב את השותפות היהודית ערבית, אתם הגרעין שממנו אפשר להרים את השלום, השוויון, הדמוקרטיה והצדק החברתי".
ח"כ אבתיסאם מראענה מהעבודה הוסיפה כי "המלחמה היא מלחמה של גברים שרוצים להמשיך לנהל את החיים של תושבי המדינה ולהוביל לעוד מלחמות, הרס ושפיכות דמים. עוד נשים אלמנות ועוד יתומים ויתומות. אנחנו מסרבות להסכים לשיטה הלוחמנית הזאת. אני מבקשת מכולם לחשוב על השבוע והשבועיים הקרובים. המלחמה תסתיים ואני מבקשת מכם ומכן לא לאבד תקווה. בגופי אגן על כל חברה וחבר בלי הבדל דת, לאום או נטייה מינית. אנחנו לא נדיר אף אחד, אנחנו נשמור על הבית של כולנו והוא בית אחד. כל הגזענים וצמאי הדם יכולים לשתות מים קרים".

הפגנה בירושלים נגד המבצע בעזה
(צילום: אלכס גמבורג)

3 צפייה בגלריה
ההפגנה בהבימה
ההפגנה בהבימה
ח"כ איימן עודה בהפגנה בהבימה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בהבימה
ההפגנה בהבימה
ההפגנה בהבימה
(צילום: מוטי קמחי)
רגע לפני שהזמרת אחינועם ניני שרה את "שיר לשלום", נשא דברים ח"כ מוסי רז ממרצ, שטען כי תפקידו של הרוב שיוצא לרחובות הוא לצעוד בערים המעורבות והלא מעורבות, ולהראות שהרוב רוצה שותפות. "הרוב רוצה שוויון ומתנגד לאלימות מכל סוג שהוא. בימים שהיו אמורים להיות האחרונים של שלטון נתניהו, 'במקרה' נדלקה תבערה בירושלים ובארץ כולה. זה לא מקרה, זו מדיניות אלימה והרסנית שאותה אנחנו צריכים להפסיק. אנחנו יודעים מהסבבים הקודמים שלא ניתן לפתור את הבעיה בכוח", אמר. "יש רק פתרון מדיני. יש רק דרך אחת - דרך השלום. הדרך הזו עוברת דרך סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל. המלחמה העקובה מדם הזו לא תפתור אף בעיה".
רולא דאוד, מנהלת שותפה של תנועת "עומדים ביחד" - ממארגני ההפגנה, הוסיפה כי "כולנו רוצים עתיד יותר טוב, כולנו רוצים לגדל את הילדים שלנו במקום שהוא שווה לכולם. והיום אנחנו לא במקום הזה, אבל נמשיך במאבק, שום דבר לא יפריד בינינו".
בשלב מסוים, ביקשה המשטרה מהמפגינים בכיכר ציון להתפזר מחשש שפעילי ימין יפגעו בהם. השוטרים הסבירו למוחים כי לנוכח המצב הביטחוני ופריסת המשטרה במוקדי עימות רבים בירושלים, אין אפשרות לקחת את הסיכון שייפגעו. לאור התנגדותם, נאלצה המשטרה לפזר אותם בכוח בכוחות יס"מ ופרשים. שלושה בני אדם נעצרו.