מספר חולי הקורונה יורד, והעומס בבית החולים רמב"ם בחיפה מחריף. בשעות הערב (יום ג') שהו 135 מטופלים בחדר המיון ברמב"ם – 190% תפוסה.
2 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
18 מטופלים המתינו יותר מ-10 שעות. בית חולים רמב"ם
(צילום: עידו ארז)
בשל העומס, בעיקר במחלקות הפנימיות, זמני ההמתנה לאשפוז ארוכים. 18 מהמטופלים במיון המתינו יותר מעשר שעות להעברה למחלקה, ומטופלת אחת המתינה אף 33 שעות. הנתונים הללו מגיעים אחרי שרק שלשום הודיע בית החולים כי מספר החולים המטופלים במחלקת הקורונה התת-קרקעית עומד על 27 – המספר הנמוך ביותר מאז אוקטובר.
בבית החולים אמרו הערב כי העומס במיון ובמחלקות הפנימיות לא מפתיע. "מערכת הבריאות התמודדה עם הקורונה בתנאי פתיחה קשים של חוסר במיטות וחוסר בכוח אדם מיומן לטיפול נמרץ. דעיכת הקורונה והחזרה לשגרה תביא כצפוי לשובם של מראות חדרי מיון עמוסים ומחלקות פנימיות עמוסות", אמר רופא בכיר ברמב"ם.
2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה ברמב"ם. מספר המטופלים - הנמוך ביותר מאז אוקטובר
( צילום: דוברות רמב"ם)
לדבריו, "לא נעשה טיפול שורש בבעיות התחלואה של מערכת הבריאות, בעיקר במחלקות הפנימיות. אסור לטעות: הגבורה שבה הצוותים התמודדו במשך שנה ברציפות עם משימה חסרת תקדים לא יכולה לכסות את הבור הגדול שנוצר בתשתיות האשפוז במדינה במשך שנים ארוכות של הזנחה".
משרד האוצר חתם היום על הסכם עם בתי החולים הציבוריים שבמסגרתו הם יקבלו 630 מיליון שקלים עד לחודש יוני. במשרד האוצר אמרו כי "ההסכם ייתן מענה לבתי החולים ויאפשר להם לתפקד באופן מלא במתן טיפול לחולים. ההסכם יקנה להם ודאות תקציבית, תוך הבטחת תשלומי שכר לעובדים ותשלומים לספקים לכל שנת 2021". בהודעה נמסר עוד כי ככל שתקופת הקורונה תימשך מעבר ליוני, יימשך סיוע הקורונה הייעודי לבתי החולים בהיקף של 55 מליון שקלים בכל חודש.