2 צפייה בגלריה
 עזה
 עזה
יותר מ-1,000 חולי קורונה חדשים ביום ברשות, 505 נדבקים ביממה החולפת רצועה. תושבים בעזה
(צילום : רויטרס)
משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (שבת) כי ארבעה מיליון חיסונים מרוסיה צפויים להגיע לרשות הפלסטינית לקראת או במהלך החודש הבא. לפי שרת הבריאות הפלסטינית מיי קילה, בשלב הראשון יגיעו לרשות 150 אלף חיסונים לטובת הצוותים הרפואיים, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ואנשי תקשורת.
הרשות הפלסטינית מנהלת מגעים בימים אלו במסגרת ניסיונותיה להשיג מלאי של חיסוני קורונה. המגעים מתנהלים עם כל החברות והמדינות הנמצאות בשלבי יצירת חיסון כמו פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה, וכן רוסיה שמפתחת גם היא חיסון לנגיף. ברשות הפלסטינית לא התייחסו לכך, אבל נראה כי אם ישראל תצליח לייצר חיסון באמצעות המכון הביולוגי, היא תספק חיסונים גם לרשות הפלסטינית.
בחודש שעבר הודיעה יצרנית החיסון הרוסי "ספוטניק 5", גמאליה, כי הוא מגיע ליעילות מקסימלית של 95%. הפרסום הגיע מספר ימים לאחר פרסום תוצאות החיסונים של מודרנה ופייזר, שהראו יעילות של 95% ואסטרהזניקה שהגיעה ליעילות מקסימלית של 90%.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה לדימיר פוטין מכריז על ה חיסון ל קורונה
נשיא רוסיה לדימיר פוטין מכריז על ה חיסון ל קורונה
החיסון הרוסי יסופק לרשות הפלסטינית. פוטין
(צילום: EPA)
אתמול נחשף ב-ynet שישראל העבירה השבוע הצעה לחמאס ולפיה במסגרת עסקת חילופי שבויים - ישראל תסייע באספקת חיסונים לרצועת עזה שסובלת מתחלואה גבוהה של קורונה. ההצעה הועברה באמצעות המתווכים המצריים. על רקע ההצעה, בישראל מעריכים כי נוצרה הזדמנות חד פעמית לעסקת שבויים.
ביממה האחרונה התגלו ברצועת עזה 505 חולי קורונה חדשים וכיום יש ברצועה 174 חולי קורונה שמצבם מוגדר קשה או אנוש. בעקבות התחלואה הגבוהה החליט חמאס להטיל עוצר מוחלט על רצועת עזה מימי חמישי ועד ראשון במהלך החודש הקרוב.
ברשות הפלסטינית מספר נדבקי הקורונה היומיים גבוה מ-1,000 כבר ימים ארוכים. אתמול התגלו ברשות 1,126 נדבקים חדשים. הרשות מטילה מגבלות מקומיות ואזוריות על יישובים אדומים ושוקלת גם הטלת סגר כללי נוסף אם לא תהיה האטה בקצב התחלואה.