3 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
עד המפתח בתיק 4000, אילן ישועה
(צילום: יואב דודקביץ)
לקראת דחייה נוספת במשפט נתניהו? התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ביקשה היום (א') מבית המשפט להאריך את המועד שנקבע לצורך ההעברה להגנה של כלל תוצרי החיפוש במכשיר הטלפון הנייד של אילן ישועה, עד ל-11 בחודש. ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, מעיד כבר תקופה ארוכה לגבי תיק 4000.
משפט נתניהו - כתבות נוספות: • השופטים בתיקי נתניהו חזרו בהם: הדיונים ייפסקו לשלושה שבועותישועה על "הערבים נוהרים לקלפיות": "היקף הפרסום אצלנו היה גדול יותר" במקור ביקשה פרקליטות מיסוי וכלכלה ארכה בת שבועיים, עד 12 ביולי, על מנת לסיים את הבחינה והסיווג של כלל תוצרי החיפוש במדיה הדיגיטלית של ישועה. בית המשפט הודיע כי תינתן לה ארכה בת שבוע, עד 5 ביולי, וחקירתו הנגדית של ישועה הייתה אמורה להתחדש ב-12 בחודש. אם תתקבל בקשת הפרקליטות, ייתכן כי הדבר יגרום לדחייה - אף שרוב החומר כבר הועבר.
"עשינו כל שאל ידנו על מנת לעמוד בהחלטת בית המשפט", כתבו בפרקליטות וציינו כי עברו על כ-20 אלף תכתובות דואר אלקטרוני של הגורמים שעליהם הוסכם במתווה החיפוש. "עם זאת, לא נוכל לעמוד באופן מלא במועד שנקבע בהחלטת בית המשפט, ולסיים עד אז את המעבר על תוצאות החיפוש בתכתובות הדואר האלקטרוני שלגביהן לא נערך מעבר פרטני. כפי שפורט בבקשה הקודמת, הרצת כלל מילות החיפוש שהוצעו על ידי המאשימה והנאשמים הניבה כ-90 אלף תוצאות".
3 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
התובעת ליאת בן ארי בבית המשפט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
הרכב השופטים בתיקי נתניהו
(צילום: עמית שאבי)
בפרקליטות ציינו בנוסף כי בעקבות זאת הנחו את היחידה החוקרת לבצע פעולות חיפוש נוספות על מנת לצמצם את היקף התוצאות: "גם לאחר צמצום זה, הניב החיפוש כ-50 אלף תוצאות. לאור זאת, וכדי למקד את החיפוש, הנחינו את היחידה החוקרת לערוך חיתוכים והצלבות של מילות החיפוש. גם לאחר צמצום זה, מספר התוצאות שהניב החיפוש נותר רב מאוד, והוא עומד על כ-11 אלף תוצאות. לצורך מעבר על תוצאות אלה וסיווגן, יידרש לצוות הפרקליטים פרק זמן נוסף של כמה ימים".
סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ', ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, הסכימו לבקשת הפרקליטות והציעו אף להאריך את השלמת החקירה עוד יותר כדי לשקול את משמעויות החומר. "מושכלות יסוד של הפעלת שיקול דעת מחייבים שמרגע שגולה גם למאשימה חומר חקירה רלוונטי, היא תשקול את השלכותיו על עמדותיה ותפיסותיה בתיק", אמרו. "קשה להלום מקרה מובהק מענייננו בו מזדקרת החובה לדחוק שיקולי יעילות, סדרי דין ודיון מפני עמידה דקדקנית על ערך גילוי האמת".
פרקליטי נתניהו הסכימו גם הם לדחייה, ואמרו: "נוכח הצהרת התביעה שלפיה לא תוכל לעמוד במועדים שנקבעו על-ידי בית המשפט ולהעביר להגנה את כלל החומרים עד ל-5 ביולי, אין מנוס מקבלת הבקשה למתן ארכה נוספת".
הדיונים במשפט החלו במסגרת תיק 4000, הפרשה שבה נאשם נתניהו בשוחד, ואיתו בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, שלפי כתב האישום השפיעו על הסיקור באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות.