תיעוד מהמעצר בירושלים

גבר בן 66, שלוקה בנפשו, נמצא שרוע ביער בירושלים סובל מהיפותרמיה במצב בינוני לאחר ששוחרר ממעצר שווא משטרתי. במשטרה הבטיחו לבדוק את המקרה, והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקר את האיש בבית החולים שבו הוא מאושפז והביע צער על המקרה.
המקרה אירע בלילה שבין רביעי לחמישי בשכונת בית ישראל בבירה. תושבים שמתגוררים בשכונה התלוננו על איומים ובעקבות כך הגיעו שוטרים לכתובת שניתנה להם. הם פגשו את הגבר שסירב להזדהות, ועצרו אותו לחקירה בתחנת המשטרה כשהוא יחף וצועק שלא עשה דבר.
לאחר שבמשטרה התקבל דיווח נוסף על איומים באותה הכתובת, הוחלט לשחרר את האיש בשעה 05:00 לפנות בוקר. העצור נעלם ונמצא כעבור כמה שעות שרוע ביער, מכוסה בבוץ וסובל מהיפותרמיה במצב בינוני. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר - שם הוא עדיין מאושפז.
2 צפייה בגלריה
אדם לוקה בנפשו נלקח לחקירה במשטרה באישון לילה
אדם לוקה בנפשו נלקח לחקירה במשטרה באישון לילה
תיעוד מתוך המעצר
2 צפייה בגלריה
השר אוחנה מבקר את האיש שנלקח לחקירה בבית החולים
השר אוחנה מבקר את האיש שנלקח לחקירה בבית החולים
השר אוחנה ביקר את האיש בבית החולים
(צילום: תקשורת שר הבט״פ)
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה.
לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה, התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד. בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר. לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".
כאמור, השר לביטחון הפנים אוחנה ביקר הערב בבית החולים שערי צדק את האיש שנעצר לשווא. אוחנה אמר: "הבעתי בפניו את צערי העמוק על מה שאירע. שלחתי לו בשם אזרחים רבים שפנו אליי חיבוק מחזק ואיחולי בריאות טובה. משטרת ישראל תתחקר את האירוע ותפיק ממנו את הלקחים לצמצום הישנות מקרים מסוג זה".
בכתבה זו שולבו צילומים שהופצו ברשתות החברתיות. אם ידוע לכם המקור - כתבו לנו למייל האדום