נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נאם הלילה באספת הוועידה הרפובליקנית בצפון קרוליינה. זה היה נאומו הראשון מאז פברואר, לקראת סדרת הופעות ציבוריות שמתוכננות לחודשי הקיץ.
בנאום בגרינוויל, שנמשך כשעה וחצי, רמז טראמפ פעם נוספת שיתמודד בבחירות 2024. הוא קיבל תשואות מהקהל כשאמר ש-2024 היא שנה שהוא "מאוד מצפה לה". הקהל הריע כשטראמפ תקף את מדיניות ההגירה של ג'ו ביידן, את סין ואת "הדמוקרטים מהשמאל הקיצוני". עם זאת, כשטראמפ הצהיר שהוא טיפל בהצלחה בנגיף הקורונה ובמבצע החיסונים הקהל היה שקט יותר.
(רויטרס)

3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
טראמפ נואם בצפון קרוליינה
(צילום: AP)
כ-1,250 איש הגיעו לראות את טראמפ נואם באספת המפלגה הרפובליקנית בצפון קרוליינה. כל הכרטיסים נמכרו מראש. מייקל וואטלי, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בצפון קרוליינה, הציג את טראמפ בתור "הנשיא שלנו" – בהמשך לטענות חסרות הבסיס של טראמפ ואנשיו שהבחירות נגנבו ממנו. טראמפ, שטען להונאה וזיופי קולות בבחירות בנובמבר 2020, אמר שהתוצאות הן "פשע המאה".
טראמפ, שנותר הדמות הפופולרית ביותר במפלגה הרפובליקנית, התחייב לעזור לרפובליקנים בבחירות האמצע שיהיו בשנה הבאה. הוא הביע תמיכה במחוקק טד באד, שמתמודד על המושב שמעניקה צפון קרוליינה בסנאט אחרי שכלתו – לארה טראמפ – הודיעה שלא תתמודד על התפקיד. לארה עלתה לבמה בגרינוויל ואמרה ששקלה לרוץ לסנאט, אך לא תעשה זאת ב-2022. היא מעדיפה להקדיש זמן לילדים הקטנים שלה ולא פוסלת אפשרות של ריצה בעתיד.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
(צילום: רויטרס)
הנשיא לשעבר אמר לרפובליקנים כי "הישרדותה של אמריקה תלויה ביכולת שלנו לבחור רפובליקנים בכל תפקיד, החל מבחירות האמצע בשנה הבאה. אנחנו חייבים לעשות את זה. האמת היא שאין לנו ברירה. אנחנו הולכים להגן על החופש שלנו". בהתייחסות לבחירות לנשיאות אמר טראמפ: "אנחנו הולכים להניח את היסודות כדי להבטיח שהרפובליקנים שוב יובילו את מדינת צפון קרוליינה הגדולה בשנה שאני מאוד מצפה לה – 2024. אנחנו הולכים לעשות את זה, במספרים שלא ראיתם מעולם".
בנאום תקף טראמפ את ד"ר אנתוני פאוצ'י – המומחה של הבית הלבן למאבק בקורונה. טראמפ, שהתעמת פעמים רבות עם פאוצ'י כשהיה נשיא, אמר שהוא "לא רופא גדול, אלא מקדם מכירות גדול". פאוצ'י, כמו אנשי רפואה רבים, הטיל ספק באפשרות שהנגיף הונדס במעבדה בעיר ווהאן בסין. "הוא טעה כמעט לגבי כל נושא – והוא טעה גם בנושא של ווהאן והמעבדה", אמר טראמפ.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארה"ב
(צילום: רויטרס)
בחודש שעבר הורה הנשיא ג'ו ביידן למודיעין האמריקני להאיץ את בדיקת מקור הקורונה, ולבחון גם את הטענה שהנגיף "דלף" ממעבדה בסין – אפשרות שרוב המדענים אומרים שאינה סבירה. טראמפ קרא לסין לשלם לארה"ב ולעולם פיצויים של 10 טריליון דולר על הטיפול הלקוי שלה בנגיף.
טראמפ התייחס גם לחקירה הפלילית שנפתחה נגדו ונגד הארגון שלו בניו יורק. לפי טראמפ החקירה של התובעת הכללית בניו יורק, שבוחנת את ההתנהלות העסקית שלו, היא הניסיון האחרון של הדמוקרטים להפיל אותו – אחרי שני משפטי הדחה שבסופם נקבע כי הוא זכאי. "היה ציד מכשפות שנמשך חמש שנים, הונאה אחרי הונאה. הם לעולם לא יפסיקו, עד נובמבר 2024", אמר טראמפ בנאומו.