3 צפייה בגלריה
עשרות ישראלים שבו אחר הצהריים לישראל בטיסת החילוץ של אל על מדובאי
עשרות ישראלים שבו אחר הצהריים לישראל בטיסת החילוץ של אל על מדובאי
יישאר סגור לשבועיים נוספים. נתב"ג
( צילום: מתס קורמן)
הממשלה אישרה הערב (יום ה') במשאל טלפוני את סגירת נתב"ג לשבועיים נוספים, עד 6 במרץ. על פי החלטת הממשלה הקודמת, נמל התעופה, שסגור מאז סוף החודש שעבר, היה אמור להיפתח ביום ראשון.
בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על ועדת החריגים לאישור כניסה ויציאה מישראל, אישרה את נחיתתן בארץ של שש טיסות ובהן עולים חדשים בשבוע הבא. ההחלטה התקבלה בהתייעצות עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ביחד עם גורמי משרד הבריאות, הפנים ופיקוד העורף.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בביקורת פתע על שמירת ההנחיות נגד הקורונה בנתב"ג
מירי רגב בביקורת פתע על שמירת ההנחיות נגד הקורונה בנתב"ג
אישרה את נחיתתן של שש טיסות עם עולים חדשים. מירי רגב
(צילום: דוברות משרד התחבורה)
ב-23 בפברואר ינחתו בישראל 100 עולים מצרפת, ב-24 בפברואר ינחתו 200 עולים ממוסקבה, ב-25 בפברואר ינחתו 140 עולים מאוקראינה בשתי טיסות נפרדות ובאותו היום ינחתו גם 120 עולים מדרום אמריקה, וב-26 בפברואר ינחתו 220 עולים מאתיופיה. כל העולים יתקבלו בישראל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף, ובתיאום עם משרד העלייה והקליטה.
סגן שרת התחבורה אורי מקלב, שבשבוע האחרון סייע לישראלים רבים בהתנהלות מול ועדת החריגים, דורש לשנות את ההגבלה על כניסה לארץ ולאפשר לאזרחים ישראלים שכל משפחתם ורוב חייהם בישראל לשוב ארצה, בכפוף לאישור הוועדה ובמקרים הומניטריים.
כיום ועדת החריגים אינה יכולה לאשר מקרים רבים של הורים לילדים או בעלי משפחות השוהים בחו"ל, היות ואינם עומדים בקריטריון של "מרכז חייו בארץ". מדובר במקרים שבהם הורים נמצאים בחו"ל בשל צרכים שונים, למשל צרכי עבודה, ואינם יכולים לשוב למרות שכל משפחתם ועיקר חייהם בארץ. בשל כך דורש מקלב להעניק את הסמכות לוועדת החריגים לאשר מקרים אלו.
3 צפייה בגלריה
אורי מקלב
אורי מקלב
"לא יעלה על הדעת שהורים לילדים בישראל לא יכולים לשוב ארצה". מקלב
(צילום: עמית שאבי)
"לא יעלה על הדעת שאנשים בעלי משפחות פה בישראל לא יוכלו להגיע שבועות רבים לארץ, רק בגלל שמקום עבודתם דורש מהם טיסות רבות לחו"ל", אמר מקלב. "עיקר מקום המגורים הקבוע של אזרחים אלו הוא פה בארץ. למרות שעל פי הרישומים הם שוהים הרבה בחו"ל, מדובר באזרחים שאינם גרים בשתי מדינות, אלא משפחתם נמצאת בישראל ועיקר חייהם פה.
"מטבע הדברים, מדובר במקרים קשים, שבתוכם גם מקרים הומניטריים קשים ביותר. אין דבר אלמנטרי יותר מכך. לצד זאת, גם סטודנטים שמשפחתם פה אך אינם אזרחים ישראלים, ועיקר חייהם כאן בארץ, אינם יכולים לשוב לביתם בישראל".