חמישה תלמידים מבתי ספר שונים נדבקו בווריאנט ההודי
(צילום: רועי עידן, משי בן עמי, עידו ארז )

הזן ההודי של נגיף קורונה אותר אצל חמישה תלמידים מבתי ספר שונים בישראל. כך עולה מנתוני דו"ח הערכת המצב של משרד הבריאות שהופץ הבוקר (יום ה'). בתי הספר שבהם אותר הזן הזה הם דקל וילנאי וצמח השדה במעלה אדומים, שבילים בפרדס חנה-כרכור וקשת באשדוד.
המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות זיהה עד היום 41 מקרים של וריאנט הודי, מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחוזרים מחו"ל.
3 צפייה בגלריה
בית ספר דקל וילנאי אורט במעלה אדומים שהתגלו בו חולים מאומתים בוריאנט ההודי
בית ספר דקל וילנאי אורט במעלה אדומים שהתגלו בו חולים מאומתים בוריאנט ההודי
בית ספר דקל וילנאי אורט במעלה אדומים
(צילום: משי בן עמי)
מבין המאומתים ארבעה מחוסנים והשאר אינם מחוסנים. בין המאומתים חמישה ילדים מבתי ספר שונים בישראל ומשרד הבריאות מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים. בעקבות הימצאות הזן ההודי בבית הספר שבילים בפרדס חנה-כרכור, זומנו גם תלמידי בית הספר החקלאי למבצע בדיקות שייערך היום.
ראש המועצה, הגר פרי יגור, קיימה הערכת מצב עם מטה משרד הבריאות, פיקוד העורף, השיטור העירוני וגורמי המועצה נוכח איתור הזן היא הנחתה על מספר צעדים מידיים לקטיעת שרשרת ההדבקה במושבה - ביניהם - עמדות דיגום בבתי הספר, פתיחת עמדת בידוק "דרייב אין", תגבור אכיפת בידוד ביתי והקמת מתחם חיסונים.
3 צפייה בגלריה
בית ספר גווני קשת באשדוד שהתגלו בו חולים מאומתים בוריאנט ההודי
בית ספר גווני קשת באשדוד שהתגלו בו חולים מאומתים בוריאנט ההודי
בית הספר "קשת" באשדוד
(צילום: רועי עידן)
אמו של תלמיד בבית הספר "קשת" באשדוד שנדבק בווריאנט ההודי כתבה להורים האחרים בבית הספר: "מדובר בבן שלי, וזה סיפור ישן מלפני שבועיים. הוא כבר החלים ויצא שלילי". אחת המורות בבית הספר אמרה ל-ynet: "רק עכשיו שמענו מהפרסומים. לא ידענו כלום ולא שמענו. אף אחד לא עדכן. כל ההורים מתחילים להציף בטלפונים ולשאול שאלות. נוצרה פאניקה. אפילו המנהלת לא מכירה. אנחנו מחכים שהיא תעדכן אותנו".
עיריית מעלה אדומים פעלה מול מנהלי בתי הספר, משרד הבריאות ופיקוד העורף. נשלחה ניידת לצורך בדיקות לכל התלמידים. "יש לציין כי מדובר בשני מקרים בודדים של הדבקה שהתרחשו לפני כשבועיים, ומאז לא נרשמה תחלואה פעילה נוספת. שתי הבנות מרגישות טוב", נמסר מהעירייה. עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. עם זאת מפתחי החיסון של "פייזר" העריכו כי הוא יעיל גם נגד הזן ההודי.
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
משרד הבריאות המליץ לאסור נסיעה לשבע מדינות. נתב"ג, אתמול
(צילום: שמוליק דודפור)
עוד הודיע משרד הבריאות כי בשבוע האחרון באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי 8 נדבקים בווריאנט הדרום אפריקני, 7 בניו יורקי, 2 בקליפורני, 1 מזן בריטי חדש ואחד לווריאנט מסנט פטרסבורג שברוסיה. המשרד ממליץ לישראלים, כולל מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.
משרד הבריאות המליץ על שורת צעדים כדי לבלום ייבוא תחלואה לישראל, ובפרט את חדירתו של הזן ההודי, אך עד כה הם טרם אושרו בממשלה בגלל הקשיים הפוליטיים. בין היתר מליץ המשרד לאסור על נסיעה לשבע מדינות שבהן יש תחלואה גבוהה במיוחד: הודו, אתיופיה, אוקראינה, טורקיה, מקסיקו, ברזיל ודרום אפריקה.
עוד המליצו במשרד לחייב בבידוד את כל הישראלים החוזרים ממדינות אלה, גם אם הם חוסנו או החלימו. עוד הומלץ לאסור כליל על כניסת זרים מהמדינות הללו.