9 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, AP, מוטי קמחי)
פחות מ-100 שעות נותרו עד לפתיחת הקלפיות בפעם הרביעית תוך פחות משנתיים: בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו עובר מכנס לכנס, רבים מיריביו הגיעו אמש (יום ה') לברים ופאבים ושתו בירות - והם מקווים שגם כמה מנדטים.
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיע אמש לכנס בראשון לציון שהיה מלא עד אפס מקום, ובו נכחו כל חברי הכנסת המיועדים, לצד פעילים רבים. סער חזר על המסר המרכזי של הקמפיין שלו לפיו מפלגתו היא המפתח להחלפת השלטון באמצעות העברת אנשי ימין שמאסו בשלטון נתניהו. בכך גם משקיע סער את המאמץ האחרון: בשכנוע אנשי ימין שמבקשים שינוי ומתלבטים בינו לבין נפתלי בנט, לצד פנייה למי שאינו נמנה עם הגרעין הקשה של הליכוד.
מיכאלי ורייטן בסבב ברים
(צילום: חגי דקל)

נתניהו בהופעה של איתי לוי
(מתוך פייסבוק)

סער בכנס "תקווה חדשה"
(צילום: שמוליק דודפור )

"הביביזם הוא לא ימין, הביביזם לא מייצג את הערכים של המחנה הלאומי", אמר סער בכנס שבו נכחו ליכודניקים לשעבר - כאלו שעברו ביחד עם סער עם עזיבתו, וגם לא מעט מתלבטים. סער, שבונה על המספרים הגבוהים של המתלבטים שיכולים להכריע את הבחירות, ציין כי התנועה הוקמה ככלי לכל אותם אזרחים שרוצים עתיד טוב יותר. הוא הודה לשר לשעבר מהליכוד מיכאל איתן שהביע תמיכה בו: "ליכודניק אמיתי מצביע תקווה חדשה".
ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך קיבל את פניו של סער בכנס, הביע בו תמיכה ואמר כי הזמן לשינוי. מספר 2 של סער בתקווה חדשה, יפעת שאשא ביטון, האשימה את ממשלת נתניהו בכישלון הטיפול במשבר הקורונה וקראה לתומכים לצאת ולהביא חברים לקלפיות.
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו המשיך בבליץ הכנסים שלו, ואתמול הוא נאם בין היתר בבאר טוביה ובקריית גת. לצד הדגשת הניסיון להגיע ל-61 מנדטים, הוא עקץ את בג"ץ ואת ועדת הבחירות - והמשיך להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים", בניגוד להחלטת השופט פוגלמן.
9 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס בחירות בראשון לציון
גדעון סער בכנס בחירות בראשון לציון
סער בכנס הבחירות בראשון לציון: "ליכודניק אמיתי מצביע לנו"
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
סיור של מפלגת "תקווה חדשה" בשוק התקווה בירושלים לקראת בחירות 2021
סיור של מפלגת "תקווה חדשה" בשוק התקווה בירושלים לקראת בחירות 2021
סער לוגם בשוק התקווה
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
רה"מ בנימין נתניהו בהופעה של איתי לוי באולם מנורה מבטחים
רה"מ בנימין נתניהו בהופעה של איתי לוי באולם מנורה מבטחים
ראש הממשלה בהיכל, בהופעה של איתי לוי
"עכשיו אנחנו יוצאים מהקורונה, מותר לי להגיד את זה? אנחנו חוזרים לחיים, אנחנו חוזרות לחיים. חזרנו לחיים, שבנו לחיים, חזרנו לחייך. איזה החלטות הזויות יש להם", אמר - ותקף גם את בג"ץ שביטל את תקנות נתב"ג. "לא יהיה סגר נוסף. גם ההחלטה השגויה הזאת של בג"ץ, ההחלטה חסרת האחריות, לא תגרום לכך".
לאחר מכן המשיך נתניהו להופעה של איתי לוי בהיכל מנורה בתל אביב. "אתם שמחים? גם אני", אמר נתניהו לקהל וביקש מהזמר להקדיש שיר "לאזרחי ישראל, וגם לאשתי שחוזרת בסוף השבוע הביתה מבית החולים". רק לפני ארבעה חודשים לוי דווקא תקף את נתניהו: "כשמביאים את האירוויזיון לארץ או כשמישהו מביא מדליה, אז זה ראש הממשלה ביבי נתניהו. צריך לבוא לא רק בשמחות, אלא גם בהלוויות".
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד המשיך לשמור על פרופיל נמוך יחסית ולא העלה אמש לעמוד הטוויטר שלו תמונות וסרטונים ממסעותיו בקמפיין. הוא כן כתב על "עוד ערב בזום עם מאות אנשים שרוצים שינוי", והדגיש את הקו - מניעת ממשלה שכוללת את הימין הקיצוני: "ביום שלישי אזרחי ישראל יבחרו ממשלה שפויה או ממשלה של נתניהו-ליצמן-בן גביר וסמוטריץ׳. תנו לשפיות לנצח". אתמול בבוקר גם ביקר לפיד במטה הטלפוני של המפלגה: "יותר מ-130 אלף שיחות למתלבטים יצאו מכאן, שיחות ארוכות וחשובות, להביא עוד ועוד אנשים להצביע למען ממשלה שפויה שבאה לעבוד".
9 צפייה בגלריה
יאיר לפיד פעילי יש עתיד
יאיר לפיד פעילי יש עתיד
לפיד ופעילי יש עתיד
9 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ימינה כנס שדרות
נפתלי בנט ימינה כנס שדרות
בנט בכנס, השבוע
(צילום: AFP)
יו"ר ימינה נפתלי בנט, שמגדיר את עצמו - בדומה לסער - כמועמד המפלגה לראשות הממשלה, הדגיש אמש כי לא יחתום על מסמך התחייבות לנתניהו, לאחר חילופי המסרונים עם השרה מירי רגב. "אני לא חותם לך על שום מסמכים כי אני לא עובד אצלך, אלא אצל העם הנפלא שלנו ששלחת את רגב לקרוא להם שונאי אדם", אמר לנתניהו. "האזרחים שצחי הנגבי אמר שאין ביניהם רעבים כי הכול חארטה. האזרחים שהילדים שלהם התפוגגו במשך שנה שלמה מול המסכים כששר החינוך הכושל שלך נותן לעצמו ציון 90".
"לא אתן לביבי, רגב, איווט ולפיד לגרור אותנו לבחירות חמישיות שיקרעו את העם שלנו", אמר בנט - וכמו בכל הקמפיין שלו ניסה להרחיק עצמו מיו"ר יש עתיד. "כמובן שאני לא אהפוך את לפיד לראש ממשלה - עם רוטציה או בלי רוטציה - כי אני איש ימין. ואצלי לערכים יש משמעות".
ברחובות, עיר שלא נחשבת למעוז השמאל, יצאו שתיים מהנשים החזקות של מפלגת העבודה - היו"ר מרב מיכאלי ומספר חמש ברשימה אפרת רייטן - לסבב ברים ברחוב הרצל. הן ניסו לשכנע את המבלים להצביע למפלגת העבודה, ולצד כאלו שהביעו תמיכה, נתקלו השתיים גם במתלבטים שאמרו כי יצביעו למרצ, כדי שזו תעבור את אחוז החסימה.
"הציבור מדהימה", אמרה מיכאלי שסיימה בסבב ברים זה יום עמוס של כנסים וסבבי רחוב. "אני מקבלת הרבה תמיכה, אבל אני רחוקה משאננות ואנחנו ממשיכות לעבוד. לגבי ההתלבטות בינינו לבין מרצ - היא כבר עוברת את אחוז החסימה ועכשיו אפשר להתפנות לעזור למפלגת העבודה".
9 צפייה בגלריה
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בסבב ברים לקראת הבחירות
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בסבב ברים לקראת הבחירות
מיכאלי ורייטן מרימות כוסית
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
תמר זנדברג ממרצ בסבב ברים לקראת הבחירות בגבעתיים
תמר זנדברג ממרצ בסבב ברים לקראת הבחירות בגבעתיים
תמר זנדברג ממרצ בסבב ברים בגבעתיים
9 צפייה בגלריה
בני גנץ רועי כהן נשיא להב שותים בירה תל אביב
בני גנץ רועי כהן נשיא להב שותים בירה תל אביב
גנץ ונשיא לשכת ארגון העצמאים רועי כהן נהנים מבירה
(צילום: AFP)
כוכבת הילדים לשעבר ועורכת הדין בהווה רייטן ציינה כי דור הצעירים שעימם השתיים שוחחו היה זה שגדל עליה: "אנחנו מרגישות את האנרגיה הזו סביבנו שדוחפת אותנו קדימה. יש ווייב סביבנו שהוא יותר גדול ממה שרואים בסקרים". היא קראה למתלבטים: "הצביעו בגלל הערכים שלכם, לא מאסטרטגיה".
סבב ברים דומה ערכה גם ח"כ תמר זנדברג ממרצ, בעיר שנחשבת עוד יותר ישנונית - גבעתיים. כמו מרצ, גם כחול לבן נמצאת על סף אחוז החסימה. היו"ר בני גנץ העדיף להעביר את יום האתמול בצפון, וביקר בעוספיה, חורפיש, חיפה ויסוד המעלה.
פורסם לראשונה: 23:52, 18.03.21