העימות בין ח"כ מארק לח"כ אלהרר
(צילום: ערוץ כנסת)

סגר הקורונה: ועדת החוקה אישרה היום (ד') באופן רשמי את הארכתן עד יום ראשון בחצות של תקנות הגבלת השהייה במרחב הציבורי, את הגבלת הפעילות ואת תקנות הגבלת מקומות העבודה עם התיקונים שאישרה הממשלה.
תשעה ח"כים תמכו בתקנות: היו"ר יעקב אשר (יהדות התורה), שלמה קרעי, אוסנת הילה מארק, אריאל קלנר ועמית הלוי (הליכוד), מיכל וונש, הילה שי וזאן ואיתן גינזבורג (כחול לבן), ואוריאל בוסו (ש"ס).
שישה ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי ועופר כסיף (הרשימה המשותפת), יואב סגלוביץ' וקארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו) ויאיר גולן (מרצ).
ההקלות שאושרו כוללת התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית מעבר למגבלת הקילומטר, לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם) ועורך החתונה. זאת בכפוף למגבלת ההתקהלות של עד 20 בני אדם בשטח פתוח ועשרה בתוך מבנה סגור. כמו כן אושר אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגות הבכירות בענפי כדור גברים ונשים.
נציגי הממשלה הבהירו שאם לא יגובש מתווה חדש, החל מיום שישי הקרוב יוסרו מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוסרו.
1 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט דנה בחוק הגבלות ההפגנות בזמן הקורונה
ועדת חוקה חוק ומשפט דנה בחוק הגבלות ההפגנות בזמן הקורונה
ארכיון. ח"כ מארק בוועדת חוקה
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)

ח"כ אבידר תקף בדיון את היו"ר אשר על תקנות המאבק בנגיף הקורונה: "הוועדה הזו, בהתנהלות שלה, נכנסה לדפי ההיסטוריה. הפכנו אותה לכנסת בדיעבד. כל שנותר לנו הוא לקיים את הדיון 24 שעות אחרי שהתקנות אושרו. מה השארת לנו? לא כינסת את הוועדה והודעת לנו שלא תקיים את ההצבעה".
אשר השיב ש"פיקוח פרלמנטרי זה לא רק הצבעות, זה תהליך. לא תמיד אישרנו לממשלה ואני לא הצבעתי השבוע בכוונה כי אני יודע מה יקרה הלאה. יש לי טענות ניהוליות על המשבר, אבל כרגע אנחנו במסלול יציאה יותר חכמה מהפעם הקודמת. הסגר בשלב הזה ללא ספק עשה את שלו". עוד אמר ח"כ אשר: "מחר יעלו לדיון פתיחת עסקים קטנים ללא קהל או נותני שירות מסוים, האיסוף העצמי ממסעדות שעומד להיפתר. אני במו"מ עם משרד הבריאות ועם שרים בממשלה גם בנושא גני הילדים. לא הרמתי ידיים בנושאים כמו רפואה משלימה, הסדרת חתונות וטיסות, אני מקווה שנוכל להביא בשורות".
במהלך הדיון התפתח עימות בין ח"כ מארק לבין ח"כ אלהרר. מארק הביעה את דאגתה למצב העסקים הקטנים ואלהרר שאלה: "את יודעת מה זה עסקים קטנים?". בתגובה התפרצה מארק והזכירה שהיא הייתה עצמאית בעצמה.
בתום הדיון "ר הוועדה ח"כ אשר קרא למארגני המחאה נגד בנימין נתניהו להימנע מהפגנות במוצאי שבת, כי "עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות".