1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ביקור קופת חולים כללית נצרת
בנימין נתניהו ביקור קופת חולים כללית נצרת
ביקור נתניהו בנצרת
(צילום: EPA, AFP)
ביקורו הפתטי והמתוקשר של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (יום ד') בנצרת, בדומה לביקורו באום אל פחם לכבוד "המתחסן המיליון", היוו ללא ספק שיא חדש של ציניות בקמפיין הבחירות שלו. שיא נוסף לציניות מבית מדרשו של נתניהו יירשם רק בעת שריון מקום ברשימת הליכוד לח"כ ערבי מוסלמי, לראשונה בתולדות הליכוד.
נתניהו, שלא חסך את שבט לשונו מהציבור הערבי, בין היתר, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו לתומכיו ערב בחירות 2019 כי ערביי ישראל רוצים להשמיד את כולנו, ביקר בחריפות את נציגיהם בכנסת ואף תקף את בני גנץ ויאיר לפיד כאשר חשש שיקימו ממשלה בלעדיו ובתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, אך לא היסס לרגע להיעזר בחברי סיעת רע"מ בתמיכה במועמדותו של מתניהו אנגלמן לתפקיד מבקר המדינה.
רע"מ, להזכיר למי ששכח, היא התנועה האסלאמית, החלק הקיצוני ביותר ברשימה המשותפת, רשימה-אחות של האחים המוסלמים בעזה. העומד בראשה, מנסור עבאס, סיפר לאחרונה כי במהלך סבבי הבחירות של 2019 נפגש הן עם נתן אשל, שעמד בראש צוות המו"מ של נתניהו, והן עם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לדיון בעניין הצטרפות סיעתו לממשלה.
נתניהו, ערב בחירות 2021, כאשר שתי מפלגות מימין, של גדעון סער ונפתלי בנט, מהוות אלטרנטיבה לבוחרי ליכוד אשר אינם רוצים לבחור בו, יוצא לקושש קולות במחוזות חדשים. הוא נוהר, נע ונד ברחבי הארץ ליישובים הערביים. הסגר הרי לא חל עליו, הוא מורם מעם. בדיוק כפי שהיה בליל הסדר שעבר כאשר בנו אבנר ישב עם המשפחה לשאול את הקושיות, ובתי נשארה בודדה, על פי ההנחיות. בדיוק כפי שהסגר לא חל על השרה מירי רגב העולצת בלשכתה ברוב עם וללא מסכות, ואין זו הפעם הראשונה שהמסכה הוסרה מעל פניה ונתגלו פניה האמיתיות.
ז'בוטינסקי, שעל בסיס תורתו נוסדה תנועת החרות, המרכיב העיקרי של הליכוד, האמין שלכל יושבי המדינה מגיעות זכויות שוות. לא רק ערב בחירות, ולא כ"דיל" כדי לקבל קולות
ראש הממשלה הגדיל לעשות ו"התנצל" על אמירתו בבחירות 2015 שהערבים נעים בכמויות לקלפיות. הוא לא הובן נכון, הוא אומר. וכי יש אדם אחד, יהודי או ערבי, שמתייחס ברצינות ל"התנצלות" הזו ערב ההליכה לקלפיות?
לנתניהו לא ממש אכפת. שום טריק או שטיק לא קטן עליו ולא מאוס בעיניו. זאב ז'בוטינסקי, שעל בסיס תורתו נוסדה תנועת החרות, המרכיב העיקרי של הליכוד, האמין בכך שלכל יושבי המדינה מגיעות זכויות שוות. לא רק ערב בחירות, ולא כ"דיל" כדי לקבל קולות בהצבעה לכנסת או בהצבעות בכנסת.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: אוהד צויגנברג
לפעמים, אדוני ראש הממשלה, כדאי לחזור לעיין במקורות המוכרים לך מבית אבא. במאמרו "על קיר הברזל" מ-1923 כותב ז'בוטינסקי כך: "ההזיה על כך שהם (הערבים) יסכימו מרצונם להגשמת הציונות תמורת נוחיות תרבותית או חומרית... נובעת מאיזה יחס של בוז שיסודו בדעה קדומה אל העם הערבי... הרואה בו אספסוף רודף שלמונים".
אכן, גם אם הכול כשר בעיניך, וגם אם נראה שיש לך שותפים לרגע בקרב ערביי ישראל, זכור שאין מדובר ב"אספסוף רודף שלמונים". את הפגיעה שלך בכבודם עוד נידרש להחזיר בריבית דריבית.
  • לימור לבנת היכנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com