אביתר זיתוני (26), מ"פ ומפקד מ"כים בגדוד 450 בצנחנים, נפצע אנושות בלחימה בכיסופים בשבת השחורה של 7 באוקטובר. אחרי שהצוות שלו, שאיבד רבים מלוחמיו, חיסל עשרות רבות של מחבלים, פונה זיתוני לבית החולים סורוקה כשהוא מורדם ומונשם. כעת מספרים הוריו על ביקור יוצא דופן שערך אצלו הרב יצחק דוד גרוסמן: הרב נעמד ליד מיטתו, התפלל, שר את שיר המעלות - והניח על ראשו של אביתר מטבע עתיק שאותו הוא נושא תמיד. הוא הבטיח שאביתר יעמוד על רגליו, וכמה שעות אחרי הביקור פקח אביתר את עיניו.
אביתר זיתוני וסיפור הרב והמטבע

"הרב גרוסמן נעמד ליד אביתר, התפלל וזעק לשמיים", מספרת האם נטלי. "אז הרב הוציא מטבע מארנק מרופט וישן, הניח על ראשו של אביתר, המשיך בתפילות הגדולות, והכניס בחזרה והמשיך בתפילות. כל הזמן הזה אביתר היה רדום ומונשם, אבל למחרת, אחרי שהוא התעורר, הוא סיפר שהוא הרגיש 'זץ', 'בום', וראה בחזיונותיו גורמים שביקשו לחזק את רוחו. מאז אנחנו בהלם".
נטלי ואביו של אביתר, ירון, מתקשים לעצום עין מתחילת המלחמה: מלבד אביתר יש להם עוד שני בנים המשרתים כקצינים לוחמים בקבע ונמצאים בלחימה בדרום, ובת בכורה המשרתת כקצינה במילואים. "אי אפשר להכיל את מה שאנחנו רואים ושומעים", אומרת נטלי. "אני מתפללת כל יום לשלומם של כל החיילים, לשלומם של הילדים שלי ולהחלמתו של אביתר, ומבקשת להפיץ את הנס של אביתר".
1 צפייה בגלריה
 חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן הגיע לבקר בבית החולים את אביתר זיתוני שנפצע אנושות בלחימה בכיסופים
 חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן הגיע לבקר בבית החולים את אביתר זיתוני שנפצע אנושות בלחימה בכיסופים
"שכב שעות מדמם בשטח". אביתר בבית החולים
אחרי שהתעורר התקשרו הוריו של אביתר לרב גרוסמן כדי להודות לו, והאם נטלי מבקשת מעם ישראל להמשיך להתפלל עבור בנה: "הרגל שלו עדיין בסכנת קטיעה, ואני מבקשת מכולם להמשיך להתפלל שהיא תחלים והוא יחזור לעמוד על שתי רגליים".
על הלחימה של אביתר סיפרה: "הוא מפקד גיבור, שבעצמו ירה והרג הרבה מחבלים, הרבה מפלצות". היא סיפרה שבמהלך הלחימה הוא שלף את אקדחו הפרטי, אותו אקדח שבעבר נהגה לעתים קרובות לשאול אותו לשם מה יש בו צורך: "תמיד שאלתי 'אביתר, חיים של אמא, למה אתה צריך את האקדח?', כי תמיד יש לו גם נשק בהצלב, והוא היה אומר לי שהוא סומך על האקדח. מסתבר שזה מה שהציל אותו בסוף. הוא שכב בשטח שעות רבות, מדמם, ואחרי שעשה לעצמו חוסם עורקים, המשיך להילחם באקדח הפרטי שלו עד שהוא פונה".
פורסם לראשונה: 16:36, 20.10.23