המרחב האווירי של ישראל נסגר הערב (שלישי) לכ-30 דקות בעקבות המטח האיראני, שבמסגרתו שוגרו כ-180 טילים לעבר ישראל. גם תנועת הרכבות נסגרה, ושבה בהמשך לסדרה בהדרגה.
יירוטים שצולמו מטיסה לישראל שהסתובבה ונחתה בלרנקה
(צילום: ליבנה, מנשה עבדת)
יירוטים ברחבי הארץ
(צילום: שלו שלום, ירון ברנר, גיל יוחנן, גיל נחושתן, יאיר שגיא, עמית שאבי, ארנון בוסאני, אביב לשם, מקסים אוקנין)

באל על מסרו כי "בעקבות סגירת המרחב האווירי מעל ישראל, חברת אל על מעדכנת על שינויים בלוח טיסותיה. נכון לכעת, כלל ההמראות לישראל נעצרות ויתחדשו כשיתאפשר". בהמשך התייחסו בחברת התעופה לטיסות ספציפיות: "טיסה LY5168 ממונטנגרו לתל אביב תוסט לנחיתה בלרנקה. טיסה LY612 ממוסקבה לתל אביב תוסט לנחיתה בלרנקה. חברת אל על נמצאת בקשר עם כוחות הביטחון ועם רשויות התעופה, ופועלת על-פי ההנחיות שניתנו לה".
עוד קודם לסגירת המרחב האווירי של ישראל נעצרו המראות ונחיתות בנתב"ג, אחרי שאזעקות הופעלו גם באזור שדה התעופה. לצד זאת, מטוסים שהיו באוויר לקראת נחיתה עשו סיבוב פרסה וחזרו על עקבותיהם.
במשמרות המהפכה של איראן פרסמו הודעה לאחר מתקפת הטילים על ישראל, ומסרו כי "בתגובה למות הקדושים של הנייה, נסראללה ונילפורשאן ירינו ללב ישראל. אם המשטר הציוני יגיב לתקיפה האיראנית הוא יעמוד בפני התקפות אלימות". מנגד, בתגובה למטח, מסר גורם ישראלי כי "תהיה תגובה חריפה, מה שאיראן חטפה עד היום זה פרומיל".
לאחר מכן אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי "בשלב זה אנחנו עדיין מעריכים את המצב. ביצעו לא מעט יירוטים ויש פגיעות בודדות. אנחנו לא מזהים איומים נוספים על המרחב האווירי, ולכן נתנו הנחיות לצאת מהמרחבים המוגנים". הוא הוסיף כי "אנחנו מבקשים לא להעביר מידע לאויב ולא להפיץ תיעודים. אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה, נגן על אזרחי מדינת ישראל".