יפה בן דויד: "יש נתק, אף אחד לא מתייחס למורים"
(צילום: נויל האריס)

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה כי לא מתנהל כרגע שום מו"מ בין המורים לאוצר ואיימה לא לפתוח את שנת הלימודים באחד בספטמבר. "בתכל'ס לא קורה כלום, כולם מצייצים כמו ציפורים", אמרה היום (חמישי) בן דויד לאולפן ynet.
בן דויד אמרה כי כרגע אין מו"מ עם האוצר, אך הוא צפוי להתחדש בקרוב. "הוזמנתי בשבוע הבא עם הממונה על השכר ומנכ"לית משרד החינוך. אנחנו מצפים לסגור את ההסכם".
2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
יפה בן דויד
(צילום: משה מזרחי )
ראש הממשלה לפיד דיבר איתך מאז כניסתו לתפקיד? "עדיין לא. אבל עזוב אותי, מפגינים עובדי הוראה גם במהלך החופשה שלהם מחוץ לבית של לפיד כבר שלושה שבועות ואף אחד לא מתייחס אליהם בכלל, לא פונה או מדבר איתם. בת'כלס לא קורה כלום, כולם מצייצים כמו ציפורים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"אף אחד בכלל לא מתייחס למפגינים". לפיד
(צילום: מארק ישראל סלם)
ראש הממשלה אומר שאין פערים רציניים ואפשר לסגור את זה במשא ומתן. "אני רק יכולה לומר שיש נתק גדול מאוד עד שבוע הבא, יכולנו בזמן הזה לשבת. נקווה שיביאו כבר הצעות קונקרטיות שנוכל להתקדם. כרגע מערכת החינוך נמצאת בפשיטת רגל. לצערנו נמשכת נטישת המורים ממשרד החינוך. אני רוצה להזכיר שמסוף 2019 אין הסכם שכר. גילינו אורך רוח, גם בארבע מערכות בחירות ובקורונה, אך זהו, הגיע הזמן לטפל במצוקות הקשות במערכת החינוך".
ואם הם לא יעשו את זה, אין לימודים ב-1 בספטמבר? "חד משמעית".
יש מישהו שמנסה להאיר אותך באור שלילי. התחושה היא שמנסים לגרום לך להיראות רע כדי לא להגיע להסכמים? "כן, אמרו לי את זה גם בקורונה, זה לא רע לי. מרגע שנכנסתי לתפקיד ידעתי שיהיו גופים שירצו לפגוע בי אישית, זה לא מפתיע. אין לי בעיה עם ביקורת, אני מכבדת אותה, אבל שתהיה בונה. אני לא יכולה לשמוע הכפשות ושקרים, לכן תבעתי ואני מקווה שבית המשפט יעשה עם זה צדק. אף אחד לא יפחיד אותי, אני אמשיך לנהל את המאבק הזה בצורה עיקשת ואמשיך לנהל את ציבור המורים בצורה מסורה". בן דויד התייחסה למשבר החמור במערכת החינוך. "אנחנו נמצאים בפשיטת רגל שהביאה לידי כך שיש אפילו דרישה שמחנכת תחנך שתי כיתות וכמובן שלא ניתן יד לזה. מחנכת לא יכולה להשתלט אפילו על כיתה אחת. אנחנו צריכים לסיים עם זה כמה שיותר מהר".
בן דויד תקפה את משרד האוצר. "הכל תלוי בשר האוצר ובראש הממשלה. אנחנו דנים בהסכם שכר, אבל תראו איך הם פועלים במחשכים. יש רפורמה של התחבורה הציבורית שהולכת לפגוע בציבור עובדי ההוראה במאות שקלים, אף אחד לא אומר את זה. מי שניזוק זה ציבור עובדי ההוראה כי הם לא נוסעים באוטובוסים, בשביל להגיע בזמן. במקום לכבות את השריפות ולהציל את הבית, שופכים עוד דלק ובערה.
"אני חושבת שמגיע גם לעובדי ההוראה, לילדים ולהורים שיודיעו להם שאפשר לפתוח את שנת הלימודים, שיהיה הסכם שכר שייטיב עם ציבור עובדי ההוראה ולא להשאיר אותם כל הזמן על הגדר ובחוסר ודאות שכזה".