שני כטב"מים נפלו הבוקר (ראשון) בשטחים פתוחים בגולן ושריפה פרצה סמוך לקצרין, לאחר שאזעקות בלתי פוסקות הופעלו בשורת יישובים מדרום הגולן ועד הגליל העליון. בין היתר, התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה בקריית שמונה, מטולה, כפר בלום ויישובים נוספים.
גם אתמול הורגשה היטב הלחימה בצפון, כאשר רקטת בורקאן פגעה בבסיס גיבור בקריית שמונה - ורקטה שנייה נפלה בסופרמרקט בעיר, שהיה סגור. בשתי התקריות לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לכלי רכב ולמבנים ושריפות פרצו באזור. בנוסף, חיזבאללה הפיל כטב"ם ישראלי מסוג הרמס 900 - "כוכב" בשמו הישראלי - באמצעות טיל קרקע אוויר בשטח לבנון, וצה"ל הגיב בתקיפת מטרות טרור באמצעות מטוסי קרב.
הפלת הכטב"ם הישראלי בלבנון

עמיחי בן שלוש, ראש העיר עכו
(צילום: ליאור שרון)

בעכו נדרשו כ-60,000 אלף תושבים להתפנות למרחבים המוגנים, והעירייה הודיעה על חזרה לשגרת חירום לאחר הערכת מצב. בעיר הופעלו אזעקות במהלך סוף השבוע, ואתמול יורט כטב"ם חיזבאללה מערבית לעיר. תושבים הגיבו בבהלה, ותיעדו רסיסים שנפלו סמוך לבתיהם.
ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש, אמר היום בריאיון ל-ynet כי "אנחנו מתחילים להבין שזה מגיע אלינו, אנחנו ערוכים ונמצאים בשגרת חירום יום-יומית. עכו היא גם חזית ואנחנו צריכים שיתוף פעולה מלא מפיקוד העורף, אנחנו לא מקבלים תשובות מלאות".
לדבריו, "יש כאלה שאין להם מקלטים ויש מקומות שאין בהם מיגוניות. אנחנו על זה. מבחינתנו נעשה הערכת מצב שבועית לגבי המקלטים, נעבור מקלט מקלט, אנחנו לא יודעים מתי זה יתפוס אותנו ונעשה את המקסימום כדי שיהיה ביטחון". עם זאת, הוא הוסיף כי "כרגע לא מדברים איתנו על פינוי העיר".
2 צפייה בגלריה
יירוטים ואזעקות בשמי עכו
יירוטים ואזעקות בשמי עכו
יירוטים בשמי עכו, בסוף השבוע
(צילום: עופר יוסי)
2 צפייה בגלריה
מקלט שהושחת בעכו
מקלט שהושחת בעכו
מקלט שהושחת בעיר
(צילום: דף הפייסבוק של עמיחי בן שלוש)
מכון המחקר "עלמא", שעוסק באתגרי הביטחון של ישראל בצפון, פרסם הבוקר כי חודש מאי השנה הוא החודש שבו נרשמה העצימות הגבוהה ביותר של התקפות חיזבאללה מאז אוקטובר 2023. במהלך החודש, כך על פי נתוני המכון, בוצעו 325 התקפות לשטח ישראל, כאשר ממוצע התקיפות עומד על עשר התקפות מדי יום.
כמו כן, בחודש מאי חלה עלייה גם במספר האירועים בהם עשה חיזבאללה שימוש בטילי נ"ט ובכטב"מים. מדובר בפי שניים אירועים לעומת חודש אפריל, אז נרשמו 50 אירועי נ"ט ו-42 חדירות כטב"מים - לעומת 95 אירועי נ"ט במאי, ו-85 חדירות כטב"מים.