מוחמד לוטפי, בן 53 וחבר מועצת ג'סר א-זרקא, נפצע בצהריים (יום ה') באורח קשה מירי ביישוב מגוריו. לפי החשד, הרקע לירי הוא סכסוך בין משפחות. לוטפי נפצע קשה כחצי שנה בלבד אחרי שבנו נהרג במהלך חילופי אש עם שוטרים בג'סר א-זרקא - שפרצו כאשר הבן וצעיר נוסף ירו לעבר בית כלשהו במועצה.
2 צפייה בגלריה
מוחמד לוטפי
מוחמד לוטפי
מוחמד לוטפי, שנפצע קשה. גם לפני שנה ירו בו
הדיווח על הירי התקבל במוקד מד"א בשעה 14:19, וחובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו ללוטפי טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה וכי ערכה סריקות כדי לאתר את היורים. לא דווח על מעצר כלשהו. זו לא הפעם הראשונה שלוטפי נורה, וגם לפני כשנה הוא נפצע מירי לעבר ביתו. אז הוא נפצע באורח בינוני.
בנו של לוטפי, זאהי ג'ורבאן (מדובר באותה משפחה), נהרג כאמור בחילופי אש עם המשטרה בסוף אוקטובר אשתקד: הוא וצעיר נוסף בן 24 פתחו אז באש לעבר בית בג'סר א-זרקא, ושוטרים שהבחינו בהם ירו לעברם. מותו של ג'ורבאן נקבע בבית החולים, והצעיר השני נפצע קשה.
במשטרה אמרו אז כי השוטרים נקלעו לחילופי אש וחשו שנשקפת סכנה לחייהם. "השוטרים חתרו למגע ופעלו בנחישות כמצופה מהם, ובכך סיכנו את חייהם במטרה למנוע פגיעה בחפים מפשע", אמר באותה עת מפקד מחוז חוף יורם סופר.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'סר א-זרקא
זירת הירי בג'סר א-זרקא
זירת חילופי האש בג'סר א-זרקא, באוקטובר אשתקד
(צילום: דוברות המשטרה)
במקביל לירי בג'סר א-זרקא, הודיעה המשטרה על פצוע אנוש בעקבות "אירוע אלימות" במחנה הפליטים שופעט שבמזרח ירושלים. לא נמסר כיצד האיש נפצע ומה גילו. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה ובסריקות לאיתור זירת האירוע.
מקרי הירי בצהריים מגיעים על רקע הפשע שמשתולל החברה הערבית, עם 74 נרצחים עד כה מתחילת השנה. הרצח האחרון התרחש ביום שלישי בערב, אז נורה למוות מוחמד עדאל אל-כתנאני ברהט. הוא נפצע אנושות, ומותו נקבע בהמשך בית החולים סורוקה בבאר שבע.
לירן תמרי השתתף בהכנת הכתבה