כיממה לאחר שיהודית רענן ובתה נטלי שוחררו משבי חמאס, גורמים בכירים בירושלים הבהירו הערב (שבת) כי ישראל לא הייתה צד לעסקה ולא הייתה מעורבת בה. "לא נתנו כלום", אמרו הגורמים על העסקה החד-צדדית בין קטאר לחמאס.
יהודית ונטלי משוחררות מהשבי. השחרור נועד לגרום גם ללחץ אמריקני

הבכירים הוסיפו כי חמאס שחרר את השתיים בעיתוי הזה כדי ליצור מתח בתוך משפחות החטופים, כדי שאלה ילחצו על ממשלת ישראל לדחות את הפעולה הקרקעית. השחרור נועד גם לתקוע טריז בין ארה"ב לישראל ולגרור לחץ אמריקני, וגם להשפיע על הדרך שבה העולם רואה את המלחמה, וכי בעוד חמאס משחרר חטופים ישראל ממשיכה בתקיפות.
על המועד שבו תחל הפעולה הקרקעית בעזה, אמרו הגורמים כי ההחלטה על עיתוי הפעולה וכל שינוי או דחייה בפעולה קשורים אך ורק לשיקולים המבצעיים ולא לקריאות בינלאומיות כאלה או אחרות. לדבריהם, "מטרת המבצע ברורה - למוטט את שלטון חמאס - והמטרה הזו תושג". דברים דומים אמר גם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כנשאל אם לחץ אמריקני הוביל לדחיית התמרון. "ניכנס בתנאים הטובים ביותר לנו", הבהיר.
דובר צה"ל: "לחץ אמריקני דחה את התמרון? ניכנס בתנאים הטובים ביותר"
(צילום: דובר צה"ל)

באשר לחיזבאללה, בישראל אומרים כי יש תעדוף בין הזירות וההערכה שכשיחל התמרון הקרקעי בעזה - חיזבאללה יגביר את התקיפות שלו. נכון לעכשיו חיזבאללה מנסה לשמר את הצפון כזירה משנית ולא רוצה להיגרר עכשיו למלחמה מלאה מול ישראל. בינתיים חיזבאללה משלם מחיר כבד, 30 מאנשיו נהרגו מול שישה הרוגים לישראל, שלושה מהם בשל תקיפה של חמאס. "נסראללה יודע שאנחנו יכולים להרוג לו הרבה יותר והוא מנגד מנסה להרוג לנו את כל מי שהוא יכול", אמרו הבכירים שהוסיפו כי נסראללה "מותח את החבל ומשחק באש".
בתוך כך, ממשל ביידן מתכוון לאשר חבילת סיוע לישראל בהיקף 14 מיליארד דולר, מתוכם כ-10.5 מיליארד דולר סיוע צבאי, רובו הגנתי. הסיוע כולל חימושים, פגזים, מיירטים וכן מערכות לחימה כגון מסוקים וג'יפים. האמריקנים מכינים גם חבילת סיוע אזרחית לישראל.