1 צפייה בגלריה
זכריא זביידי
זכריא זביידי
"תנאיו הורעו באופן קיצוני". זביידי בבית המשפט, היום
(צילום: אלעד גרשגורן)
עורך דינו של זכריא זביידי, שמאז בריחתו מכלא גלבוע עצור בבית המעצר קישון (ג'למה), עתר היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד תנאי מעצרו. זביידי ביקש, בין היתר, לאפשר לו לשוחח עם משפחתו - ולקבל בגדים חמים לחורף.
בעתירתו כתב עורך דינו של זביידי, אביגדור פלדמן, כי "עם הגיעו של זביידי לבית הסוהר הוא עלה לוועדת משמעת בפני מפקד בית הסוהר, ושם נקבע כי כל הזכויות המעטות שלהם הוא זכאי יישללו ממנו - ובכלל זאת ביקורי משפחות, אפשרות לרכוש בקנטינת הכלא, אפשרות להשתמש במוצרים חשמליים ועוד. יצוין כי לפי החלטת מפקד בית הסוהר, הגבלות אלה יחולו על זביידי למשך שישה חודשים".
"מאז מעצרו והעברתו לבית סוהר אשל, זביידי נמצא בהפרדה ובבידוד לסירוגין, כך שהוא שבעה ימים בבידוד ומיד לאחר מכן שבעה ימים בהפרדה - וחוזר חלילה", הוסיף עו"ד פלדמן. "טענה נוספת שלו היא שבעת חקירות המעורבית בפרשת הבריחה מבית הסוהר גלבוע, התירו חוקרי השב"כ לכל המעורבים להתקשר למשפחותיהם מתוך חדר החקירות ולשוחח עמם ארוכות, פריבילגיה שלא ניתנה לזביידי".
הגשת כתבי האישום נגד האסירים שנמלטו מכלא גלבוע בתחילת החודש
(צילום: שמיר אלבז)

"אין חולק שזביידי מואשם בעבירה של בריחה ממשמורת", הדגיש פלדמן. "אבל הרעת תנאיו באופן כה קיצוני, לתקופה משמעותית של חצי שנה, היא מופרזת לחלוטין. התנהגותו והתנהלותו של זביידי בין כתלי בית הסוהר, לכל ארוך תקופת מעצרו, הייתה ללא דופי. כך לדוגמה זביידי ניצל את מעמדו הרם בקרב האסירים האחרים על מנת לסייע לשירות בתי הסוהר בשמירה על הסדר והמשמעת ויחסו אל הסוהרים תמיד היה יחס של כבוד".
"אין לו כל עבירת משמעת הרשומה על שמו", הוסיף פלדמן. "העובדה כי כעת נוקמים בו על פרשיית הבריחה מעידה יותר על אזלת ידו של שירות בתי הסוהר מעל התנהגותו של זביידי".
עו"ד פלדמן הוסיף ביקש להורות שזביידי ישוחרר מהבידוד לאגף הרגיל, או לפחות לשחררו להפרדה ולא לבידוד. הוא ביקש גם להעניק לזביידי קנטינה ולהשיב את ביקורי המשפחות החד-חודשיים. "לחילופין מתבקש בית המשפט להתיר לזביידי להתקשר למשפחתו פעם אחת בלבד, מתוך הבנת הסיטואציה הייחודית", הוסיף.
את עתירתו סיכם פלדמן בבקשה ייחודית: "בית המשפט מתבקש להורות לשב"ס להעביר לזביידי ביגוד חם לחורף, שמיכת פוך וכריות. כל המאמצים בנושא עלו עד כה בתוהו, כולל פנייה אל הצלב האדום בעניין. לכן נדרשת התערבות בית המשפט".