לוחמי גדוד התצפיות 636 שהיו במארב ליד אלון מורה בסמוך לשכם זיהו בצהריים (שלישי) חוליית מחבלים שירתה צרור לעבר המוצב שסמוך להתנחלות שבשומרון. הכוח ירה מיד על המחבלים, הרג שניים מהם ופגע במחבל שלישי שפונה לביה"ח רפידיה בשכם, ככל הנראה נהג המילוט של החולייה.
אקדחים ורובה M-16 נמצאו על המחבלים. לא היו נפגעים בקרב החיילים בתקרית. במערכת הביטחון אומרים כי הכוח סיכל פיגוע גדול ערב החג, שהיה אמור להתבצע על ידי המחבלים שחוסלו. מדובר באסיר לשעבר מוחמד אבו דראע, בן 31 ממחנה הפליטים בלאטה, שהיה מעורב בחודשים האחרונים בירי לעבר כוחות צה"ל. המחבל השני הוא סעוד טיטי, בן 38 מבלאטה, פעיל תנזים, ששוחרר במרץ 2022 לאחר 16 שנים בכלא על מעורבות בתכנון וביצוע פיגועים. בחודשים האחרונים עסק בתכנון פיגועים נוספים.
2 צפייה בגלריה
סמוך לזירת התקרית
סמוך לזירת התקרית
מחבלים פתחו באש לעבר מוצב ליד שכם - שניים מהם חוסלו. סמוך לזירה
תיעוד: חשוד מחברון ניסה לתקוף לוחמי מג"ב - ונעצר

מוקדם יותר לוחמי מג"ב עצרו חשוד, תושב חברון בן 23, שתקף אותם במהלך פעילות בסמוך למערת המכפלה. הוא הצליח להתקרב עד לפילבוקס בו ישבו הלוחמים, ובעת מעצרו הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי באוויר.
המשטרה מסרה כי "בפעילות של לוחמי משמר הגבול באזור מערכת המכפלה הגיע חשוד, התנפל על הלוחמים והחל לתקוף אותם". הלוחמים הדפו את החשוד, ובמהלך ניסיון ההשתלטות עליו אחד הלוחמים ירה באוויר. החשוד פונה לקבל טיפול רפואי במצב קל. בהמשך יעבור לחקירת כוחות הביטחון. גם בתקרית זו לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.
2 צפייה בגלריה
ג' לוחם מג''ב א' לוחם מג''ב
ג' לוחם מג''ב א' לוחם מג''ב
א' ו-ג'. "הוא ניסה למשוך לי את הנשק"
א' ו-ג' - לוחמי מג"ב שהיו בעמדה הסמוכה למערת המכפלה, שחזרו: "צעיר ערבי התקרב לעמדה וצעק לנו בערבית". הוא לא עורר את חשד הלוחמים, אך לפתע רץ לעברם. א' מספר כי "פתאום הוא בא לעברי התחיל לתקוף אותי באגרופים וניסה למשוך לי את הנשק, לחטוף לי אותו. אני ברגע הזה מבין שמדובר במחבל ואסור שיחטוף לי את הנשק כי הוא הגיע לרצוח אנשים ולוחמים. ידעתי שאין מצב שהצעיר חוטף לי את הנשק, כי זה עלול להיגמר בפגיעה של חבריי או של היהודים הרבים שבאו למערת המכפלה".
בעוד א' נאבק עם המחבל, חברו ג' אמר כי חשש לירות כדי לא לפגוע בחברו. "הבחנתי שהוא לא חמוש בסכין או נשק וככה ביחד שנינו הצלחנו לרתק אותו לרצפה ועם לוחם נוסף שרץ לעמדה". מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, התייחס לאירוע ואמר כי "המציאות הביטחונית מחייבת אותנו להיות דרוכים בכל זמן בכל משימה ובכל מקום. לוחמי מג״ב פועלים במקצועיות נחישות וערכיות. החיל ידע להפיק את הלקחים ונמשיך לשמור על אזרחי המדינה המקומות הקדושים וביטחון אישי".
פורסם לראשונה: 16:21, 11.04.23