די לי, יותר לא אאזין לרשתות הרדיו, כי הן כולן, משדרות כמעט ללא הרף על הנעשה מאחורי הקלעים של הזירה הפוליטית. די, לי. כבר איני מסוגל לעקוב אחר השידורים המכונים "פרשנות פוליטית" שמצליחים לבלבל אותי, ואולי לא רק אותי, ועושים הכל כדי שאני, ואולי עוד כמה מאזינים, נתאמץ להבין את התכנים הפוליטיים המשודרים.
זה עתה יצאתי ממכוניתי, השידור ברדיו פסק, ובזיכרוני נותרה רק שאלה אחת, שהוצגה במהלך השידור. וזה היה הניסוח המדויק של השאלה שעליה נתבקשו להגיב הפרשנים: "לאן גפני הולך?". כלל לא הייתי מודע לכך שח"כ גפני, מן החרוצים בקרב 120 הח"כים, משתתף בצעדה כלשהי במסדרונות הכנסת. כי הרי הוא "הולך". אבל בהחלט רצוי כאן ניסוח מבהיר: "עם איזו מפלגה יחבור גפני"?
על רקע החידה הקשורה בגפני או בח"כ אחר על מגיש התוכנית להודיע כי "זה עתה הותר לפרסום על נפילתו בקרב" של עוד אחד מחיילנו, תוך אזכור מקום ונסיבות נפילתו
על כל פנים, דקות אחדות גם אני התחבטתי באשר לנוסח המענה המתבקש על השאלה, לאן מועדות פניו של יו"ר ועדת הכספים. הפעם מצאתי עצמי לכוד בתוך סוגיה שאין לי כל דרך לפענח אותה. את השאלה הזו, בנוסח זה או אחר, לגבי ח"כ זה או אחר, אפשר לשמוע, אולי לא להבין, בתוכניות השיח הפוליטי. והן מכילות מונחים אשר רק המכונים "פרשנים" מסוגלים לפרש. ואני תוהה: הרי לבד מן השיחות הארוכות, המשודרות, מתחוללת מלחמה מחוץ לאולפני השידור. נופלים לוחמים, למרבה הצער, נקטע השידור. ועל רקע החידה הקשורה בגפני או בח"כ אחר על מגיש התוכנית להודיע כי "זה עתה הותר לפרסום על נפילתו בקרב" של עוד אחד מחיילנו, תוך אזכור מקום ונסיבות נפילתו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
ואחר-כך אנחנו שבים לעסוק בגפני, או באחד מעמיתיו. אין קו שתמיד יחבר בין שתי הנקודות, הפוליטיקה והמלחמה, השמיים והארץ. ייתכן כי בשלב זה של השידור יגיע גם תורו של "המשבר", והמנחה יודיע כי המשבר הפוליטי "חמור", וכי המשתתפים בשידור מתבקשים לנחש אם קרובה התפרקות הממשלה.
המסקנה: השידורים עתירי גודש בתכנים פוליטיים אינם כה מרתקים, לשון המעטה. אבל ה"פרשנים" מתמידים. מחוץ לאולפנים מתרחשות התפתחויות ממש גורליות, שלעיתים קרובות אף כרוכות בחיי אדם. אבל "לאן הולך גפני?" – על כך גם בתוכניתנו הבאה, וגם בזו שאחריה.