הפעילות המאומצת האחרונה של צה"ל ושב"כ בתוך בית החולים שיפא שבעיר עזה, הובילה לתפיסתם של יותר מ-מ-500 מחבלים, בהם בכירים ומוקדי ידע. בין הבכירים שנעצרו - דובר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועה, טארק סלמי עודה אבו שלוף. הערב (שני), פרסם דובר צה"ל כי אבו שלוף הודה בחקירתו שארגוני הטרור משתמשים בכל בתי החולים ברצועה, וכי ארגונו הוא זה שבדה את הסיפור שעורר סערה בתחילת המלחמה, על כך שהפיצוץ בבית החולים אל-אהלי נגרם כתוצאה מפגיעת רקטה ישראלית. צפו בתיעוד מהחקירה.
חקירתו של דובר הלשכה המדינית של הגא"פ ברצועה
(צילום: דובר צה"ל )

3 צפייה בגלריה
חקירתו של דובר הלשכה המדינית של הגא"פ, טארק סלמי עודה אבו שלוף על ידי חוקרי יחידה 504
חקירתו של דובר הלשכה המדינית של הגא"פ, טארק סלמי עודה אבו שלוף על ידי חוקרי יחידה 504
"אנחנו לא מדברים עם מערכות התקשורת הבינ"ל בשפת האלימות, ההרס והנקמה". אבו שלוף בחקירתו
(צילום: דובר צה"ל )
"בתחילת המלחמה, נכון שנפלה רקטה בבית החולים? זאת הייתה רקטה מקומית שאמרנו שהיא ישראלית", הודה הדובר בחקירה ביחידת 504 של אמ"ן. "כדי שנמחק את הסיפור הזה, הארגון פברק סיפור שהרקטה היא של 'הכיבוש', ושהמטרה הייתה הבניין. חלק מהעיתונות הבינלאומית הסתמכה על הסיפור הזה. חלק ממערכות התקשורת הבינ"ל פונות אלינו באופן אוטומטי כשקורה אירוע כזה".
על הקשר עם התקשורת הבינלאומית, אמר אבו שלוף: "הם אוהבים לעשות את הראיונות עם גורמים מהמשרד הפוליטי. גורמים בכירים כמו חאלד אל-בטוש. היו כמה מערכות בינ"ל שעשו איתו ראיונות. הוא יושב עם כתב, שמתחיל לשאול אותו: 'הרקטה שנפלה הייתה שלכם?'. אלבטש כמובן עונה לו: 'לא, זה מהכיבוש'. כמובן שהכתב יודע שהרקטה כן משלנו ולא משלכם".
בתגובה, שאל אותו החוקר: "אפילו שהכתב יודע, הוא עדיין מהדהד את מה שאומרים בארגון?". אבו שלוף השיב לו: "כן, בגלל שאנחנו אומרים לכתב שלפני שהוא מפרסם את הכתב הוא צריך לשלוח לנו כדי שנראה אותה. אם היא לא לטעמנו היא לא מפורסמת. זה בגלל שהכתב צריך אותנו לעוד ראיונות".
תיעודים של הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי
(צילום: משתלת בןבן נתיב העשרה )

3 צפייה בגלריה
פגיעות והרוגים בבית חולים ברצועת עזה
פגיעות והרוגים בבית חולים ברצועת עזה
בית החולים אל-אהלי, אחרי הפיצוץ
הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בשכונת זייתון בעזה התרחש ב-17 באוקטובר. חמאס הודיע ישר כי צה"ל הפציץ את בית החולים והרג מאות פלסטינים. אחרי גינויים ברחבי העולם מסר צה"ל שהסיבה לפיצוץ היא לא תקיפה ישראלית, אלא שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי שפגע במבנה והוביל להרג רבים.
דובר הגא"פ הסביר על ההבדל בין ההתנהלות מול התקשורת הערבית להתנהלות מול התקשורת המערבית. "המערכות הבינ"ל שונות מהמערכות הערביות, הן מתמקדות בנושאים הומניטריים. אנחנו לא מדברים איתן בשפת האלימות, ההרס והנקמה", אמר אבו שלוף. "הן באות ואומרות 'בוא אני אדבר איתך דקה-שתיים, אבל תדבר איתי רק על הצד ההומניטרי'. משמע למשל, להגיד 'זכותנו לחיות', או 'אנחנו רוצים שהמצב יחזור לקדמותו ושהילדים שלנו יזכו לחיות כמו שאר הילדים בעולם'".
על השימוש של ארגוני הטרור בבתי החולים, אמר אבו שלוף כי הם "משתמשים בכל בתי החולים בגלל שיש שם אינטרנט וחשמל 24 שעות". לדבריו, "יש בתוכם מקומות שבוחרים. למשל ממחלקת רנטגן לוקחים שני חדרים, מחדר מיון לוקחים שני חדרים, ממחלקה הפנימית לוקחים חדר. לא סוגרים את המחלקות לגמרי". דובר הגא"פ גם הודה שהארגונים משתמשים באמבולנסים של בתי החולים לצורך: "העברת בכירים, מבוקשים ופצועים".
3 צפייה בגלריה
ביה"ח שיפא ברצועת עזה
ביה"ח שיפא ברצועת עזה
ביה"ח שיפא בעזה, לאחר המבצע של צה"ל ושב"כ. דובר גא"פ הודה: "משתשים בכל בתיה"ח ברצועה"
(צילום: REUTERS / Dawoud Abu Alkas)
אבו שלוף סיפר גם על הקשר שלו עם דוברים של ארגונים אחרים. "למשל עם חאזם קאסם מהחמאס, יש גם ביקורים. הוא בא אליי למשרד או שאני בא אליו במטרה לחקור חלק מהעניינים התקשורתיים שקשורים להתנגדות", תיאר. "אנחנו נפגשים ביחד עם ראש מחלקת תקשורת של חמאס ועוד דוברים מפלגים אחרים, ואז דנים. למשל, אנחנו רוצים להסיט את תשומת הלב מיוקר המחיה. המצב בעזה קשה מאוד, וזה מפריע לאנשים".