אלי אלבג, אביה של לירי אלבג, שנחטפה בידי חמאס ומוחזקת בשבי כבר 106 ימים, תקף היום (שבת) בחריפות במהלך הפגנה מול מעונו של ראש הממשלה בקיסריה את הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו ואף השווה אותו לרב המרצחים של חמאס, יחיא סינוואר. באותן שעות ביקרה בבית משפחת נתניהו ניקול ראידמן. עם צאתה מהבית, היא שוחחה עם כמה מבני משפחות החטופים.
הדברים הקשים של אלי אלבג
(צילום: Yoav Groweiss)

"הם שלחו עלינו את ניקול ראידמן. נתניהו עוד לא יצא", כתב גיל דיקמן, שבת דודתו כרמל גת מוחזקת בעזה. ראידמן חיבקה את אביו של עידן שתיוי, אלי, ששובת רעב. דורון זצקר, אביו המאמץ של החטוף עידן אלכסנדר, שפגש גם הוא את ראידמן, אמר: "ניקול היא הייתה נחמדה ואמפטית, אבל זה לא חשוב. ניקול לא הייתה צריכה לצאת. ביבי היה צריך לצאת, שרה הייתה צריכה לצאת. שיסתכלו לנו בעיניים, למשפחות, ושיסבירו לנו איך הם מתכוונים להחזיר אותם הביתה".
לדבריו, "זה לא משנה מה היא אמרה - משנה מה ראש הממשלה. הוא הכתובת, ואשתו. שיבואו ויגידו. יש זמן לחמאס, לסינוואר ולחיזבאללה. ל-136 החטופים אין זמן".
דורון זקצר מספר על הפגישה עם ראידמן
(צילום: שרון צור )

בנאומו מול ביתו של נתניהו בקיסריה, לפני צאתה של ראידמן, אמר אלבג: "אני ראיתי רק דבר אחד בממשלה - שכונה. ג'ובים, חיבוקים, חבורת קומבינטורים, תת רמה זה גבוה מדי עבורם. חבורת מושחתים. נכון, בחרו בו (בנתניהו, ר.ב.צ), העם בחר - זו הדמוקרטיה. העם חשב שיהיה ביטחון. מי בחר בו? אלה שכל פעם מקבלים טילים ופצצות. 'סינוואר הקוסם' הצליח לעוות אותם, הוא אמר להם שאלו טפטופים, זה גשם, זה לא פצצות.
הוא לקח חצי עם ושיסה בו את חצי העם השני. זה ראש הממשלה שלי, סינוואר. איפה נשמע מנהיג שעושה דבר כזה? חלאת המין האנושי. הוא לא מפנים שכבר לא נשאר לו חצי עם, אלא רבע. אחרי ועדת החקירה יישאר לו אפס. כל עוד אני בחיים, רק בתי קברות ייקראו על שמו ועל שם הממשלה שלו, לא בתי ספר, לא כבישים, לא רחובות ולא בתי חולים. רק בתי קברות, כי הם התמלאו בגלל מר ביטחון סינוואר. העם לא מעניין אותו, רק הכיסא שלו. הקבינט זועק, יש שם אנשים טובים, אבל הוא זועק לעזרה מסינוואר שלנו. כמו שלסינוואר מחמאס לא אכפת מהעם, גם לסינוואר שלנו לא אכפת. מה אכפת לו שאנחנו קוברים בכל יום שניים-שלושה חיילים?
3 צפייה בגלריה
ניקול ראידמן מחבקת את אלי שתיוי שבנו עידן חטוף בעזה, בעת ההפגנה בקיסריה
ניקול ראידמן מחבקת את אלי שתיוי שבנו עידן חטוף בעזה, בעת ההפגנה בקיסריה
ניקול ראידמן מחבקת את אלי שתיוי, אביו של עידן שחטוף בעזה
(צילום: מתוך כאן 11)
3 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג. בצד שמאל: תמונת החטיפה שלה כפי שפורסמה בתקשורת הבריטית
3 צפייה בגלריה
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה 104 ימים
אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה בעזה 104 ימים
אלי אלבג מציג את התמונה של בתו. ''לבי לא יכול יותר''
(צילום: מאיר תורג'מן)
אנחנו חייבים לעשות שינוי, מאה ימי חסד נתתי וישבתי בשקט, אבל ליבי כבר לא יכול יותר. אנחנו רק נגביר ונגביר את המחאה. אני לא רוצה לחסום את נתיבי איילון, אני רוצה לחסום פה (מול מעון ראש הממשלה בקיסריה, ר.ב.צ) ושהוא לא יוכל לצאת, עד שהילדים שלנו יחזרו. עד שהילדים שלנו ייצאו, הוא לא ייצא.
הלוואי ויגיעו לפה מאות אלפים כמו שהגיעו להפגנות באיילון. לא יעזור למשטרת ישראל, הם יצטרכו לירות בנו ברובים כי בן גביר ייתן הוראה לשבור לנו את הרגליים. מסכנים השוטרים, מה הם צריכים מפקד כזה חולה נפש? הוא יותר גרוע מפושע, צריך לשים אותו בכלא יחד עם סינוואר".
לירי אלבג ממושב ירחיב נחטפה ב-7 באוקטובר מנחל עוז. היא הייתה אחת מאלו שתמונות החטיפה שלהן פורסמו ב"דיילי מייל" הבריטי ועוררו זעזוע ברחבי העולם.