2 צפייה בגלריה
קבוצת הכדורגל אברטון פירסמה בטעות תמונה של אנה פרנק
קבוצת הכדורגל אברטון פירסמה בטעות תמונה של אנה פרנק
אנה פרנק (מימין למעלה) בסרטון של אברטון
(מתוך טוויטר)
קבוצת הכדורגל האנגלית אברטון פתחה את עונת 2021/22 עם ניצחון 1:3 על סאות'המפטון בליגה האנגלית הבכירה, אך מה שייזכר לה הוא לא הניצחון על הדשא - אלא הטעות המביכה שעשתה לאחר מכן בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. אנשי הניו מדיה של הקבוצה ביקשו להנציח את זכרם של אוהדיה שמתו ממחלת הקורונה - אך בין התמונות צירפו גם תמונה של הנערה היהודית אנה פרנק, שנרצחה בידיי הנאצים ב-1945.
2 צפייה בגלריה
קבוצת הכדורגל אברטון פירסמה בטעות תמונה של אנה פרנק
קבוצת הכדורגל אברטון פירסמה בטעות תמונה של אנה פרנק
הציוץ המקורי של אברטון
(מתוך טוויטר)
"איבדנו יותר מדי אוהדי אברטון בגלל המגפה. היינו רוצים שהם יהיו איתנו היום", נכתב בציוץ הקצר של המועדון, שאליו התלווה סרטון עם שמות המתים ותמונתם. אלא שתמונה אחת הייתה נראית לאוהדים קצת שונה מכל השאר - זו של אנה פרנק.
אוהדי הקבוצה מיד הבחינו בטעות, ורבים מה העירו על הטעות בתגובות לציוץ. "הנכדה של חברה שלי הייתה אמורה להופיע בסרטון הזה, היא לא שם. למה אנה פרנק כן?", שאלה מגיבה אחת.
ככל הנראה, הסיבה לטעות היא ניסיון למתוח את המועדון, שביקש מהגולשים לשלוח לו את תמונות האוהדים שמתו מהנגיף. לפחות אחד העוקבים, ככל הנראה, בחר לשלוח למועדון תמונה של אנה פרנק - ואנשי הניו מדיה לא הבחינו בכך. "מישהו עבד עליכם, אבל אני חייב לצין שמה שעשיתם הוא רעיון יפה", כתב אחד מאוהדי אברטון לקבוצה.
מאוחר יותר העלה המועדון סרטון מתוקן, ללא התמונה של אנה פרנק - אך הגולשים לא שכחו לאברטון את הטעות. "אז אנה לא אוהדת יותר?", כתבה אחת המגיבות. "האם היא שינתה את דעתה?". זה הסרטון המתוקן:
בריטניה נחשבת לאחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר המקורונה, עם יותר מ-6.2 מיליון נדבקים וכ-131 אלף מתים מפרוץ המגפה. בחודש שעבר החליטה הממשלה הבריטית להנהיג מדיניות של חיים לצד המגפה - והסירה את כל מגבלות הקורונה באנגליה. לפי שעה, הפתיחה הרחבה לא הביאה לעלייה משמעותית בשיעורי התחלואה.