אוגדת החוד הסדירה והמשוריינת 162, שמתמרנת בצפון הרצועה מאז סוף אוקטובר, החלה בפירוק מרכזי הכובד של חמאס באזור: מפקדת חטיבת צפון עזה של אחמד רנדור שחוסל, המרובע הביטחוני שמהווה את ה"קריה" של חמאס, ואזורים נוספים - בהם שאטי, עמק הגראדים ושכונת דרג' תופאח.
תיעוד מפעילות של צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של פעילות הכוחות במרחב
אילוסטרציה של פעילות הכוחות במרחב
פעילות הכוחות ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בשבוע האחרון האוגדה יצאה לפשיטה אוגדתית בהובלת חטיבת השריון 401 והגיעה למרכז כובד של חמאס שטרם טופל. לפי נתוני צה"ל, חוסלו עד כה כ-200 מחבלים בפשיטה זו, ומהיום בבוקר (שני) עוד עשרות מחבלים נהרגו. באוגדה אומרים כי "מה שנעשה בתחילה בשלושה שבועות נעשה עכשיו בשעה וחצי".
בפיקוד הדרום מזהים שחמאס מנסה להחזיר כשירות ומשילות בצפון הרצועה, אך בצה"ל מסבירים כי "המבחן הוא ציר הזמן. יש לפעול ולהמשיך בצורה שיטתית שחמאס לא ירים ראש. כל הזמן לפעול ולא לתת לחמאס להתפתח. בפעולה בשאטי בשלושת הימים הראשונים נעו עוד אלף עזתים דרומה".
לאוגדה 162 תוכניות לחודשים קדימה בצפון הרצועה, לצד מוכנות גם להפסיק זמנית במצב של עסקת חטופים עם חמאס. "את מרבית הבלונים הגדולים פוצצנו לחמאס. נשארו לו בלונים קטנים שאותם אנחנו מפוצצים", אומרים בצה"ל.
במהלך הפשיטה האחרונה, כוחות אוגדה 162 פעלו מדרום לכיכר פלסטין בעיר עזה מול מתחם תת-קרקעי של חמאס כאשר חטיבה 401 נעה 14 ק"מ דרומה מהגבול כמעט בלי התנגדות. במקביל, דובר צה"ל עדכן כי צוותי הקרב החטיבתיים נח״ל ו-401 חזרו לאזורים בהם כוחות צה״ל פעלו בעבר לצורך טיפול ביעדי הטרור.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של פעילות הכוחות במרחב
אילוסטרציה של פעילות הכוחות במרחב
"מונעים מחמאס לשקם את יכולותיו". תא"ל איציק כהן, מפקד אוגדה 162
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן אמר: "אוגדה 162, שנלחמת מעל 100 יום בעזה, מגבירה את קצב המבצעים והלחץ על חמאס שנשאר במרחב. האוגדה נמצאת כעת בעיצומו של מבצע במרחב שאטי, אל מול יעדים אסטרטגיים של חמאס מעל ומתחת לקרקע. מדובר במרחב שעל מנת להגיע אליו בתחילת התמרון נדרשו מאיתנו שלוש אוגדות, ולקחו לנו שלושה ימים עד שהגענו אליו.
"כעת, נדרשו שני צוותי קרב, שהגיעו לאותו המרחב תוך שעה וחצי. הכוחות תחת האוגדה מונעים מחמאס לשקם את יכולותיו, מחסלים מאות מחבלים ועוצרים עשרות מחבלים אחרים".