חשד להתעללות בגן ילדים בפתח תקווה
(צילום: משי בן עמי)

פרשת התעללות חדשה בילדים, והפעם, לפי החשד – בגן לילדים עם צרכים מיוחדים בשכונת כפר גנים בפתח-תקווה. הגן, שעליו אחראית העירייה, מוגדר גן התפתחותי-שפתי, ויש בו כ-15 ילדים כבני חמש. בשבועות האחרונים הבחין אחד ההורים בשינוי בהתנהגות בתו, והתעורר בו חשש שזה נובע מיחס שהיא מקבלת. מכשיר הקלטה שהצמיד לגופה של בתו חשף התעמרות מילולית קשה מצד מטפלות.
בהקלטות, שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" ו-ynet, ניתן לשמוע את אחת המטפלות צועקת על ילד: "לך אחורה, בסוף אני אתן לך כאפה, נשבעת לך. אם הייתי יכולה הייתי עושה את זה", בעוד מטפלת אחרת צרחה: "אתה לא תזלזל בי, לא תחזור אחריי ולא תוציא לי לשון. לעזאזל איתך חוצפן". במקרה אחר נשמעת אחת הסייעות מסרבת לכאורה לאחת הילדות לצאת לחצר משום שלא נעלה את נעליה, זאת על אף שמדובר בילדה שאיננה מסוגלת לעשות זאת בכוחות עצמה. "הילדה לא יכולה ובגלל זה נענשה במקום שיעזרו לה", אמרה אימה בכאב. מההקלטות עולה כי ההתעללות המילולית נמשכה לכל אורך היום.
חשד להתעללות בילדים עם צרכים מיוחדים; הקלטות מתוך הגן
(צילום: shutterstock)

2 צפייה בגלריה
גן נורית בפתח תקווה
גן נורית בפתח תקווה
הגן בפתח תקווה. ההורים הגישו תלונה במשטרה
(צילום: יריב כץ)
ההורים המזועזעים הגישו תלונה במשטרת פתח-תקווה, ושתי מטפלות נחקרו בחשד להתעללות, ושוחררו לאחר מכן בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת, ובמשטרה חושדים כי מדובר בהתעללות שנמשכה תקופה ארוכה.
הורה לילדה בגן סיפר כי "אנחנו מרגישים שבורים. מלבד החרדה הרבה לאור הסביבה המאיימת והבריונית שאליה הבת שלנו נחשפה בשנה החולפת, אנחנו מבינים כעת שבכלל לא נעשה ניסיון להכיל, לעודד ולפתח את הבת שלנו, שזו מטרת המסגרת הזו מלכתחילה. מדובר בגן לילדים עם קשיים התפתחותיים שצריכים השגחה והדרכה צמודה כדי לאפשר להם לרכוש כלים בסיסיים להתמודדות עם החברה בהמשך. איבדנו זמן יקר ואנו מלאים בתחושה קשה שלא סיפקנו לבתנו היקרה לנו מכל את המעטפת לה היא הייתה כה זקוקה בתקופה חשובה בחייה".
2 צפייה בגלריה
אביה של הילדה מגן נורית
אביה של הילדה מגן נורית
האב שחשף את הפרשה. חלק מההורים החליטו לא לשלוח יותר את הילדים לגן
(צילום: יריב כץ)
בעקבות האירועים החליטו חלק מהורי הילדים שלא לשלוח אותם יותר לגן. הם פנו בעניין זה למינהל החינוך בפתח-תקווה, שלדבריהם מתנער מהם. כעת בודקים ההורים אפשרויות לשבץ את ילדיהם במסגרת הולמת אחרת המתאימה לצורכיהם. סיון מדרי, ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אמרה כי "המקרה חמור. נשים שאמורות להכיל את הילדים הללו עשו ההפך. ההורים הגיעו אלינו מרוסקים אחרי שבמינהל החינוך לא האמינו לטענותיהם. על המינהל לפעול למיגור התופעה, להחליף לאלתר את צוות הגן ולא לחפש אשמים בקרב ההורים".
מעיריית פתח תקווה נמסר: "צמרת מינהל החינוך עומדת בקשר הדוק עם ההורים. יודגש כי התלונות אינן עוסקות באלימות פיזית, אלא לכאורה בצעקות. הסייעות הורחקו מהגן עד סיום הבירור על ידי המשטרה, ובמקביל הגן קיבל תגבור וסיוע בתחום הפסיכולוגי והרגשי. לאור הנסיבות, הוחלט שהגננת ושאר הצוות יכולים להמשיך".