1 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בחדרה
בית משפט השלום בחדרה
בית משפט השלום בחדרה
(צילום: עידו ארז)
בית משפט השלום בחדרה גזר על חוסיין חרירי, תושב אום אל פחם, שנה וחצי מאסר בגין עבירות תנועה. ביום רביעי שעבר, בזמן הקראת גזר הדין יצאו הצדדים לדבר - ואז המורשע נעלם ולא חזר. בית המשפט הוציא לו צו הבאה וצו עיכוב יציאה מהארץ, והוא נעצר מאוחר על ידי משטרת אום אל פחם.
כתב האישום הוגש באמצעות שלוחת התביעות של תחנת משטרת חדרה. חרירי הורשע על פי הודאתו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום וזאת לאחר שחזר בו מכפירתו טרם שמיעת הראיות. מדובר על עבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא פוליסת ביטוח ברת תוקף ונהיגה ללא רישיון נהיגה. הנאשם נסע בכיוון הפוך לתנועה ובחוסר זהירות.
במהלך אפריל 2017, כשבועיים בלבד לאחר שרישיונו נפסל למשך 14 חודשים בנוכחותו ובנוכחות סנגורו, הוא נהג בטרקטורון באום אל פחם.
ב-9.12 נשמעו הטיעונים לעונש. במסגרת טיעוניה המדינה ביקשה מאסר בפועל שלא יפחת מ-12 חודשים תוך הפעלת עונש מאסר מותנה של 6 חודשים במצטבר לעונש המאסר בפועל, כך שבסופו של דבר ביקשה מאסר של 18 חודשים ופסילת רישיון בפועל של 10 שנים.
המאשימה ציינה במסגרת טיעוניה כי מדובר בנאשם שנוהג משנת 2015 ולחובתו 15 הרשעות קודמות. כן התברר כי הוטלו עליו עבודות שירות שהופסקו מנהלית, והנאשם ריצה את יתרת המאסר מאחורי סורג ובריח. הנאשם טען כי "העבירה בוצעה ב-2017 ולכן התנאי הסתיים".
לאחר הטיעונים יצאו הצדדים להידבר ביניהם לשם בחינת האפשרות של גיבוש הסכמה עונשית משותפת, ואולם כפי שעולה מפרוטוקול הדיון, חרירי ועוך דינו לא שבו לאולם בחלוף למעלה ממחצית השעה, גם כשנעשו כמה ניסיונות לאתרם. בעקבות זאת הוצא נגדו צו הבאה ללא שחרור וכן צו עיכוב יציאה מהארץ.