חיזבאללה פרסם אתמול (שישי) לקיחת אחריות על ירי טיל מדגם "פלק 1" לאזור הגולן. בהודעה של ארגון הטרור נטען כי הטיל כוון למוצב "מעלה גולן" וכי נרשמה פגיעה ישירה. לפי פרסומים ערביים ומעקב אחר לקיחות האחריות של חיזבאללה מתחילת המלחמה, זו הייתה הפעם הראשונה במלחמה הנוכחית שבה נטען כי נעשה שימוש בטיל מהדגם הזה נגד ישראל.
אתר החדשות "לבנון 24" פרסם כי מקורות בחיזבאללה אישרו לו כי אכן מדובר בפעם הראשונה שמוזכר שמו של הטיל, שפותח בשנות ה-90, בהודעות לקיחת האחריות של ארגון הטרור מאז 7 באוקטובר - וציינו כי הטיל מתוצרת איראנית. לפי דיווחים ערביים, במלחמת לבנון השנייה עשה חיזבאללה שימוש בטיל.
אינפו פלק 1
2 צפייה בגלריה
חיזבאללה לוקח אחריות על ירי טיל פלק 1 לאזור הגולן
חיזבאללה לוקח אחריות על ירי טיל פלק 1 לאזור הגולן
דגם של "פלק" בתימן
לפי פרסומים, הטיל בעל ראש נפץ במשקל 50 ק"ג - והוא מגיע לטווח של עד 10.5 ק"מ. אורכו 1.32 מטר וקוטר הגוף 240 מ"מ. קיימת גרסה נוספת של הטיל, "פלק 2", והיא בעלת ראש נפץ גדול יותר.
מדובר בטיל השני שחיזבאללה מודיע (במסגרת הודעות לקיחת האחריות של הארגון) על כניסתו לשימוש מתחילת הלחימה בזירה הצפונית, כאשר הטיל הראשון שחיזבאללה הודיע על שימוש חדש בו היה ה"בורקאן", רקטה כבדת משקל לטווח קצר, שארגון הטרור מייצר ומשגר ממשאיות. גם אתמול פורסמו לקיחות אחריות של חיזבאללה על ירי טילי "בורקאן" לעבר זרעית ומוצב בשטח ישראל.
יש לציין כי לפי טענת חיזבאללה בוצעה תקיפה משמעותית נוספת השבוע, שלשום, לעבר מוצב ישראלי. לפי פרסומים, נעשה שימוש בתקיפה זו בטיל נ"ט מונחה (ATGM) חדש. חיזבאללה פרסם תיעוד חריג ממצלמת הטיל - שהציגה את מסלולו עד רגע הפגיעה. ארגון הטרור הלבנוני כינה את המכ"ם "כיפת ריגול", והציג גם מפה שבה ניתן לראות כי הפגיעה התרחשה ברכס הסולם שבגזרה המערבית.
2 צפייה בגלריה
רקטה רקטת בורקאן של חיזבאללה
רקטה רקטת בורקאן של חיזבאללה
ה"פלק 1" מצטרף לרקטת "בורקאן"
תיעוד חריג, ממצלמת טיל הנ"ט החדש

לפי ארגון הטרור הלבנוני, התקיפה התרחשה בשעות הבוקר שלשום, וחיזבאללה טען גם ששיגר שני כטב"מים לעבר סוללה של כיפת ברזל. עם זאת, בצה"ל טענו כי המתקן לא נפגע, והסרטון אינו מאתמול - ואף ערוך.
באל-אחבאר, שופר חיזבאללה, דווח אתמול כי מדובר בטיל מונחה שנחשף לראשונה, למרות שהוא נמצא בשימוש חיזבאללה כבר תקופה, והוא משדר תמונות של המסלול שלו ויכול לטוס בצורת קשת ולהגיע למטרות מוסתרות - כפי שניתן לראות בתיעוד שפרסם הארגון.
רשת אל-מיאדין הלבנונית פרסמה אמש מידע על התקיפה של המוצב, לפיו מערכת הטילים היא מערכת מודרנית מייצור רוסי ששונתה באיראן והיא דומה לקורנט. בדיווח פירטו גם על יכולות מערכת ה"פלק", ונכתב כי היא הייתה ברשות חיזבאללה כבר בשנות ה-90. השם "פלק" משמעותו "שחר" - ואף קיימת סורה (פרק) בקוראן, מספר 113, שנקראת בשם זה.