ביקורת חסרת תקדים מתוך הממשלה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ': שר הפנים משה ארבל האשים בשיחה עם ראש העיר קריית שמונה כי סמוטריץ' ויתר על הצפון. לדבריו, אם לא תגיע החלטת ממשלה שתיתן מענה למצוקת תושבי הצפון - הוא יהיה הראשון להתנגד לה. "אני אשמיע את ההתנגדות בקול רם, כי אנחנו צריכים להבין בסופו של דבר שיש לנו מחויבות לחבל הארץ הזה, אנחנו לא יכולים להפקיר אותו", אמר בפגישה, שחלקים מצולמים ממנה הגיעו לידי ynet. צפו:
שר הפנים נגד סמוטריץ': "נלחם על כל גבעה ביו"ש, ויתר על הצפון"

"אמרתי לשר האוצר, המאבקים שאתה מייצר על גבעה, ואני לא מזלזל בשום גבעה בשילה ובבנימין וביו"ש, ובמחי יד ויתרת על חבל ארץ רחב גדול הרבה יותר, מלמדים שמשהו עקום בסדרי העדיפויות", הוסיף. לטענת ארבל, "אנחנו צריכים לחזק את ההתיישבות ביו"ש, אני לא מזלזל בה ובחשיבות שלה, אבל אנחנו לא יכולים לוותר על חבל ארץ כזה, על עיר בישראל, ואני לוקח לשולחן העבודה את המשימות שהצבתם פה. אני לא אסכם כאן עם הבטחות כי בסופו של דבר לא כל הכלים נמצאים אצלי במשרד, אבל אני רואה את עצמי שותף לדרך של ראש העיר".
3 צפייה בגלריה
משה ארבל בפגישה עם ראש העיר קריית שמונה
משה ארבל בפגישה עם ראש העיר קריית שמונה
השר ארבל בפגישה עם ראש העיר קריית שמונה
בהודעה רשמית מלשכת שר הפנים נמסר כי הוא נפגש היום עם ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן וקיים ישיבת עבודה בהשתתפות המשנה למנכ״ל המשרד, ממונת מחוז צפון, והנהלת העירייה. "בישיבה דנו באתגרים המיידים העומדים על הפרק, בין היתר סיוע מיידי לצורכי העיר בעקבות המלחמה, הקצאות מענקי פיתוח, והטבות ארנונה לתעשייה ותעסוקה", נמסר.
לאחר מכאן, הגיע השר ארבל למלונות בהם מאוכלסים תושבי העיר, שוחח עם התושבים ו"חיזק את רוחם". "המציאות בה אנחנו נפגשים עם עיריית קריית שמונה שמחוץ לעיר היא מציאות קשה מאוד, ראיתי הבוקר את מכתבו של יו"ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ', אני מסכים עם כל מילה שהוא כתב. האחריות של רה"מ ושל הממשלה כולה לסיים את הסאגה סביב התקציב עבור יישובי הצפון ולהעביר הצעת מחליטים ראויה לשמה, בכדי שנייצר עוגנים עבור הצפון, אנחנו לא יכולים לוותר על חבל ארץ ולא נוותר על חבל הארץ הזה", הבהיר.
תקיפות צה"ל בעומק לבנון, הלילה

3 צפייה בגלריה
שריפות גדולות בקריית שמונה בעקבות מטחי טילים מלבנון
שריפות גדולות בקריית שמונה בעקבות מטחי טילים מלבנון
שריפות ענק בקריית שמונה, בעקבות מטחי ירי של חיזבאללה
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
לדבריו, "המציאות בה לא התאפשר לי ביום הזיכרון להגיע למטולה לפקוד את קבריהם של חמישה חללי צה"ל היא מציאות בלתי נסבלת. אנחנו לא יכולים להפקיר לא את החיים ולא את המתים וחייבים לשנות את המציאות הזו. אני רואה את עצמי שותף לדרך, אני רואה את עצמי מחויב לקריית שמונה על מנת להפוך את העיר לאבן שואבת לאוכלוסייה חזקה ולסטודנטים והיא תהיה כזו. אין לי ספק שהחזון שלך יתגשם ונביא את קריית שמונה למקום שהיא ראויה להיות בו".
רק הבוקר הופעלו התרעות רבות במרחב הגליל העליון, וחיזבאללה שיגר לעבר צפון רמת הגולן מטח של עשרות רקטות. גם בקריית שמונה הופעלו התרעות מפני ירי רקטות וטילים ומפני חשש לחדירת כלי טיס עוין, ואף בשורת יישובים נוספים בגליל העליון. חיזבאללה טוען כי הירי בוצע בתגובה לחיסול מפקד השטח הבכיר חוסיין איברהים מכי, קצין מודיעין שחוסל בתקיפת הרכב שלשום ליד צור.
בתוך כך, במשרד ראש הממשלה מתעקשים להביא ביום ראשון לממשלה החלטה ל"סיוע חירום לצפון" - אולם ראשי הרשויות מפעילים לחצים אדירים בניסיון לעצור את "ההחלטה המנותקת כל כך" לדבריהם מצורכי האזור.
במכתבו של דוידוביץ', שנשלח לנתניהו ואליו התייחס גם השר ארבל, נטען: "עד למועד כתיבת מכתבי זה אין תוכנית והחלטת ממשלה לחיזוק קו העימות הצפוני. נעשית עבודה שטחית חסרת כל תיאום וניהול - זה שבועות משרד ראש הממשלה שולח אלינו טיוטות ממוחזרות, חסרות בסעיפים מהותיים ואשר מתעלמות באופן בוטה במיוחד מצורכי השטח בטווח המיידי ונעדרות פעולות חיוניות ליום שבו נבקש מתושבינו לשוב ליישובים".