משפחות חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - פרסמו הערב (יום שלישי) תמונה שלהן מהימים הראשונים בעזה, ביום שבו הן מונות 284 ימים שהן בשבי. ynet העביר שידור ישיר מהצהרת הורי התצפיתניות שקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לעסקה על שחרור בנותיהן ושאר החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה, לפני נסיעתו לנאום בקונגרס בארה"ב.
הצהרת הורי התצפיתניות החטופות ביום ה-284 למלחמה
(צילום: עידו ארז)

7 צפייה בגלריה
 תמונת ארבע מתוך חמש התצפיתניות החטופות בעזה
 תמונת ארבע מתוך חמש התצפיתניות החטופות בעזה
תמונת ארבע מתוך חמש התצפיתניות החטופות בעזה
אלברט, אביה של קרינה ארייב, אמר בהצהרת הורי התצפיתניות החטופות: "אני אבא של סשה וקרינה, בשבילן אני חי והלב שלי שייך להן. מ-7 באוקטובר חצי מהלב שלי חטוף. רואים בתמונה תיעוד שלה ושל חברותיה מהימים בשבי. זה מוחשי, עם תחבושת על ראשה ודם. רואים בשורש כף היד שלה בצקת בידיים, זה מעיד שקרינה הייתה אזוקה זמן רב".
אלברט אמר עוד: "אנחנו לא יכולים יותר לשמוע על עסקה מופקרת או הפלת הממשלה. יש שם חטופים. שום דבר לא פשוט, אבל יחד נתמודד עם כל אשר יבוא, אבל הכי שמח יהיה להתמודד עם החטופים שלנו, דם מדמינו. אני מבקש מראש הממשלה נתניהו - אל תטוס לחו"ל לפני שהעסקה יוצאת לדרך. אני מתחנן בפניך".
סשה, אחותה של קרינה, סיפרה כי התמונות לקוחות מסרטון שהועבר להן על-ידי גורם ביטחוני: "רואים בסרטון את הבנות יושבות בחדר הזה, ואז עובר השובה שלהן עם מצלמה, ושואל מאיפה הן נחטפו. רואים את הבנות סובלות מאוד, את קרינה הוא שואל ספציפית כמה פעמים להגיד את השם שלה. בשלב מסוים קשה לה לענות כי היא מדממת. בשלב אחר מכריחים את הבנות להראות אגודל למעלה".
7 צפייה בגלריה
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
קרינה ארייב
איילת, אמה של נעמה לוי, אמרה: "ראש הממשלה ביקש ממני להצטרף אליו לטיסה שלו לארה"ב. אמרתי לו שלא ארגיש בנוח להצטרף עד שאראה שהמגעים קרובים לסיום. ככל שהעסקה תקודם ונציל את החטופים -אוכל להצטרף, אפילו יחד איתה, למשלחת בראשותו. עד אז אני מבקשת - תסתכלו לה בעיניים, זאת הילדה שלי. תיפגש איתנו מיידית. נתניהו - קודם עסקה ואחר כך תיסע, זה לא הזמן לנסיעות ראווה".
שלומי, אביה של אגם ברגר, אמר: "רואים את אגם פצועה. זה לא פציעה פיזית, זאת פציעה נפשית שכל המשפחה עוברת. כל מעגל המשפחה פצוע ושבור. אדוני ראש הממשלה, זאת פנייה אישית אליך בתור מפקד לשעבר בצבא. המפקד צריך להיות עכשיו כאן, להנהיג ולהשפיע, לגרום שהעסקה הזאת נסגרת.
"כל הפערים שניתנים לסגירה וברור לנו שהם ניתנים לסגירה, קודם תסגור עסקה אחר כך תיסע לשלום ותחזור לשלום. זה לא הזמן לנסיעות כשהנוכחות האישית שלך פה היא קריטית, אנחנו מבקשים להיפגש איתך באופן מיידי לפני שהעסקה נסגרת".
שירה, אמה של לירי אלבג, ציינה בהצהרה: "את הסרטון הזוועתי כולכם ראיתם. עכשיו הזמן למעשים כי אנחנו חרדים לגורל הבנות שלנו ולכל שאר החטופים. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להחזיר אותם, את הבנות ואת כל 120 החטופים הביתה". בשלב זה, אלי, אביה של לירי, חש ברע. האם שירה המשיכה בבכי: "זה מה שאנחנו עוברים תשעה חודשים".
אמה של לירי הוסיפה: "הועבר לידיעתנו כי במאי הוחמצה עסקה, זה הזמן להחזיר את לירי. נתניהו - אני פונה אליך, הבטחת וזה הזמן לקיים. אנחנו דורשים פגישה עכשיו, אתה חייב לנו לפחות את זה. קודם עסקה, אחר כך תיסע. אנחנו זקוקים לך פה, זמין לצוות המשא ומתן ולחתום על עסקה עכשיו. זה לא הזמן לנסיעות ראווה, זה הזמן להחזיר את החטופים".
אורלי, אמה של דניאלה גלבוע, דיברה בדמעות בהצהרת ההורים. "ראש הממשלה, היום נפגשת עם הורי התצפיתניות שנרצחו בנחל עוז, הן כולן חברות של דניאלה", אמרה האם. "כולנו משפחה אחת וככזו אני יודעת שהמשפחות פנו אליך וחלקו איתך את החשש שבנותינו יצטרפו לרשימת הנרצחות. המאבק שלנו הוא משותף, משפחות החטופים, השכולות, עם ישראל. ראש הממשלה, תפגוש אותנו לפני יציאתך לקונגרס. אם אתה יוצא לנאום זה יהיה נאום הצהרה על עסקה מיידית".
7 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג
7 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע בימיה הראשונים בשבי
דניאלה גלבוע בימיה הראשונים בשבי
דניאלה גלבוע
מוקדם יותר היום הודיע מטה משפחות החטופים כי משפחות התצפיתניות דורשות פגישה מיידית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתחינה שיחתום על העסקה עוד לפני נסיעתו לנאום בקונגרס. מהמטה נמסר הערב כי "יותר מ-9 חודשים חלפו מאז צולמו התמונות שבהן רואים את אגם, דניאלה, לירי, נעמה וקרינה בימיהן הראשונים בשבי החמאס בעזה. ההחלטה האמיצה של הורי התצפיתניות לחשוף את התמונות, נועדה כדי לקרב את החיבוק שלהם עם הבנות, שנמצא במרחק חתימה על עסקת נתניהו שתחזיר את כל 120 החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם.
"אנו דורשים מממשלת ישראל ובפרט מן העומד בראשה להסתכל לבנות האלה בעיניים, לנסות לדמיין מה עובר עליהן ועל כל החטופים כבר 284 ימים ולעשות הכל כדי להחזיר את כולם וכולן הביתה".
7 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
התצפיתניות שבשבי חמאס. מימין לשמאל: נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר, קרינה ארייב ודניאלה גלבוע
(צילום: מטה משפחות החטופים )
נתניהו נפגש היום לראשונה עם משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר: מיה ויאלובו פולו, שי אשרם, נועה פרייס, רוני אשל, שירת ים עמר, עדי לנדמן, יעל לייבושור, שיראל מור, הדר מרים כהן, אביב חג'ג', וכן עם משפחתה של התצפיתנית נועה מרציאנו, שנרצחה בשבי. לאחר הפגישה, שארכה שלוש שעות, כמה מההורים הביעו תסכול, וחלקם סיפרו כי עזבו אותה בעיצומה משום שהרגישו "אי-נוחות": "לצערנו, הוא לא אישר שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, לפחות לא בעת הזו. לא נסכים לכך. הוא לא לוקח אחריות".
בין היתר, המשפחות סיפרו לאחר הפגישה שנתניהו לא ידע שלתצפיתניות לא היו נשקים, ולא ידע שח"כים ושרים לא הגיעו לנחם את המשפחות. "ההרגשה הייתה שהוא מפנה את האשמה לצבא. בשום שלב לא דיבר על דרג מדיני, רק על דרג צבאי". על שחרור מנהל בית החולים שיפא אמר שלאחר המקרה הוא הורה להקים מערך שבוחן עצירים שמשתחררים.