פצצת מרגמה ששוגרה אתמול בסביבות השעה 22:00 לעבר קיבוץ עין השלושה שבחבל אשכול, פגעה ברפת וגרמה נזק - כשלפחות שבע פרות מתו מפגיעת הפצמ"ר, ואחרות נפגעו. דניאל וייס, רכז הרפת בקיבוץ, התראיין רק לפני שלושה שבועות לצוות ynet במסגרת שיתוף פעולה עם מועצת החלב, אז סיפר: "אין פינוי של רפתנים, אנחנו חייבים להיות פה. מה האלטרנטיבה? אם נעזוב, הפרות ימותו - והקיבוץ יתקשה להתקיים".
הריאיון עם דניאל לפני מספר שבועות, והיום - לאחר הפגיעה
( צילום: ירון שרון. הפקה: אור נתן)

3 צפייה בגלריה
שבע פרות נהרגו מפגיעת פצמר
שבע פרות נהרגו מפגיעת פצמר
החור בגג הרפת, לאחר הפגיעה
3 צפייה בגלריה
דניאל, רפתן מעין השלושה על הפגיעה ברפת
דניאל, רפתן מעין השלושה על הפגיעה ברפת
"אין פינוי של רפתנים, אנחנו חייבים להיות פה". דניאל וייס
(צילום: ירון שרון)
לפני מספר שבועות סיפר וייס בריאיון: "שלושה ימים לא יכולנו להיכנס לפה, כל יום הגעתי עד לצומת מגן לחכות לקבל אישור להיכנס ולא קיבלתי. בהתחלה מאוד פחדנו שלא יהיה לנו רפת. שלושה ימים הייתי באי-וודאות מה יקרה פה. היה יום שיכולתי להיכנס, אבל עדיין לא הייתי בטוח באיזה מצב הפרות יהיו".
לדבריו, "על פרות שלא נחלבו ולא אכלו כמו שצריך, שילמנו מחיר יקר. אין פינוי של רפתנים, אנחנו חייבים להיות פה. הפרה אמנם נראית חזקה מאוד, כדי לתת לה לחיות כמו שצריך, צריך להשקיע הרבה עבודה".
הוא הוסיף: "אין פינוי של רפתנים. כי מה האלטרנטיבה? אם הרפתנים עוזבים, קורים שני דברים. הפרות ימותו, וזה צער בעלי חיים שאני לא מסכים לו, ומצד שני, הפרנסה של הקיבוץ מאוד קשורה לרפת. בלי הרפת, סביר להניח שהקיבוץ מאוד יתקשה להתקיים".
3 צפייה בגלריה
דניאל, רפתן מעין השלושה על הפגיעה ברפת
דניאל, רפתן מעין השלושה על הפגיעה ברפת
דניאל והפרות ברפת בקיבוץ עין השלושה
(צילום: ירון שרון)
הפצמ"ר פגע אמש ישירות בסככת החולבות וגרם לנזק גדול ולמותן של לפחות שבע פרות, ולפציעתן של עוד 10 פרות נוספות. לא היו נפגעים בקרב צוות עובדי הרפת. למקום הוזעק צוות וטרינרי שהעניק טיפול בשטח לבעלי החיים שנפגעו. הבוקר אמר וייס: "לפי מה שאתם רואים, הפצמ"ר נכנס מהגג והתפוצץ בתוך החצר של הפרות, הרג לנו כמה מהן ופצע עוד, שבהן סיימנו לטפל. אנחנו נמשיך כדי לטפל ולסדר את כל הדברים".
מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, הגיע הבוקר למקום הפגיעה לאמוד את הנזק: "שמונה חודשים אחרי האירועים הנוראיים של 7 באוקטובר, והיום עוד אירוע שמהווה תזכורת כואבת למחיר הכבד שמשלמים רפתני ישראל, ובמיוחד אלה המתגוררים ועובדים בגבולות המדינה".