רב סרן ג'לאא אבראהים, בן 25 מסאג'ור, נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. הוא היה מפקד פלוגה בגדוד הנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401). הוא הותיר אחריו אם ו-12 אחים, רבים מהם בתפקידי ביטחון משמעותיים. אבראהים היה האח הרביעי במשפחה שמשרת בחיל ההנדסה. לפני חודש וחצי צילמו בני המשפחה סרטון מרגש, שבו הוא נראה שב הבית מהלחימה ומחבק את אמו וספייה.
ג'לאא אבראהים עם אמו

בריאיון לאילה חסון ב"כאן 11" במהלך המלחמה, אמר רס"ן אבראהים: "חשוב להגיד שאנחנו עושים די הרבה. אני לא יודע איך זה משתקף החוצה כי בפנים אנחנו קצת מנותקים, אבל לדברים שאנחנו עושים פה יש משמעות רצינית. בסוף, אנחנו רוצים להשמיד את ארגון חמאס. לא נכנסנו לעזה כדי ללמד אותו לקח, אנחנו צריכים לוודא שהוא לא קיים. נישאר בפנים עד שנסיים את העבודה".
הקצין שנפל אמר אז עוד: "אנחנו משפחה של אנשי ביטחון. אנחנו ארבעה אחים קצינים בחיל ההנדסה, שני אחים נוספים שלי במג"ב ובמשטרה הכחולה. בגדוד יש גם שני אחיינים שלי. אמא שלי, כפרה עליה, היא אישה חזקה מאוד ומבינה את המשמעות של מה שאנחנו עושים. אם אנחנו לא נעשה את זה - אף אחד לא יעשה את זה במקומנו".
ג'זאא אבראהים, אחיו של ג'לאא שמשרת בתור קצין באוגדה 91, אמר כי "בפעם האחרונה הוא היה בבית ב-15 ביוני בליל חג הקורבן. באותו יום נהרג סרן ווסים מחמוד ז"ל מבית ג'אן. הוא נסע לשם כי הוא הכיר אותו. לאחר מכן הוא הגיע הביתה, נפרד מכולם ונסע לעזה". לדבריו, "הפצרנו בו להישאר אבל הוא כל כך רצה לחזור כבר. לצערי לא הספקתי להיפרד ממנו".
עוד הוסיף האח כי "אנחנו ארבעה קצינים בחיל הנדסה ועוד שניים במשטרה ובמג"ב. אנחנו חיים את תקופת המלחמה ביומיום". הוא סיכם: "בצבא אנחנו מכינים את עצמנו נפשית לגרוע מכל, בסוף הסטטיסטיקה נוגעת בכולם. אנחנו שישה אחים, אז זה לא ידלג מעלינו לצערי. אני אישית הייתי ערוך לזה, אבל עדיין הכאב מכה בנו".
2 צפייה בגלריה
רס"ן ג'לאא סלים איברהים ז"ל
רס"ן ג'לאא סלים איברהים ז"ל
רס"ן ג'לאא אבראהים
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
ג'לאא סלים איברהים ז"ל
ג'לאא סלים איברהים ז"ל
רס"ן ג'לאא אבראהים ז"ל
במקביל, במסגרת פעילות צוות הקרב הגדודי 52 שבפיקוד חטיבה 401 במרחב תל א-סולטאן ברפיח, מפקד גדוד 52, סא"ל דניאל אלה, נפצע באורח בינוני בהיתקלות עם מחבלים, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. מתחילת המלחמה נפלו 680 חיילים, 324 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. בנוסף, 4,096 חיילים נפצעו באורחים שונים - מהם עדיין מאושפזים בבתי החולים תשעה במצב קל, 195 במצב בינוני ו-32 במצב קשה.
ראש מועצת סאג'ור ג'בר חמוד אמר כי "לג'לאא היו 12 אחים ואחיות. שישה מהם בעלי תפקידים בכירים במערכת הביטחון. שלושה בחיל ההנדסה הקרבית ועוד אחד מגב"ניק ואח במשטרה. הוא בן למשפחה שכולה, שכן סבו נהרג במרדף אחרי מחבלים במלחמת ההתשה. זו משפחה אצילה ביישוב".
אביו של ג'לאא היה גם הוא איש ביטחון, ונפטר מדום לב. "זו משפחה שעברה הרבה, אבל משפחה חזקה", אמר ראש המועצה. "יש שם שלושה אחים ושני אחיינים שמשרתים בתפקידים קרביים ברצועת עזה. ג'לאא הוא גאווה לעדה הדרוזית ולכל פטריוט ישראלי. לצערי כל פעם העדה הדרוזית מוכיחה נאמנות מחדש למדינה, אבל המדינה עדיין לא הוכיחה נאמנות לעדה הדרוזית. זה עצוב".
ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף מסר: "שוב מבקרים קציני העיר ביישוב דרוזי ומודיעים על נפילת עוד קצין מבני העדה בקרבות. ג'לאא, ממיטב הבנים והמפקדים, מוביל בחיים ומוביל בקרב, עד נפילתו. העדה ממשיכה לשלם מחיר כבד מאוד במלחמה, הלב פשוט נקרע לגזרים. ליבי עם משפחת אבראהים ברגעים הקשים. זו משפחה לתפארת, גאוות העדה והמדינה, כל בניה נושאים בנטל הכבד, והיום משלמת את המחיר היקר מכל".
"אנו מגלים שוב ושוב את השותפות בשדה הקרב והשוויון בנטל וגם באובדן", מסר. "שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים. בני העדה צריכים להיות שווים ושותפים לא רק בקרב ובשכול, אלא גם בחיים. יהי זכרו של ג'לאא ושל כלל החללים נצור בליבנו לעד".