באיומי אקדח לראשו נחטף והוכרח להודות ''גנבתי. אני אדם שפל ובזוי''

כמה תושבי הצפון חטפו צעיר בן 22 מהגליל המערבי, כיוון שחשדו כי פרץ למטווח רובי איירסופט שנמצא בבעלותם בסמוך ליישוב מעלות וגנב מהם כלי ירייה. על פי החשד, הם הכריחו אותו להקליט סרטון (בפתח הכתבה) שבו הוא מודה בגניבה, תוך שאיימו לעבר ראשו באקדח. בתיעוד שאותו צילמו הוא אומר בבהלה: "היום ניסיתי להתאבד, וזה לא מקובל על ההורים שלי. נכנסתי לעסק איירסופט וגנבתי משם מה שהצלחתי, רובים ואקדחים. כל מה שאני זה מהלב ואף אחד לא לוחץ עליי ואני אדם שפל ובזוי".
"מדובר באירוע פלילי מאוד חמור", אמר רס"ר ליעד אלמקיאס, חוקר במחלק פשיעה בתחנת משטרת מעלות. לדבריו, "אנו פועלים למצוא את כל המעורבים באירוע שהיה עלול להסתיים בצורה טרגית. אלמלא הקורבן היה משתף פעולה באותו רגע וממלא את הוראות החוטפים, לא מן הנמנע שאלו היו הורגים אותו". אלמקיאס סיפר כי הקורבן במצב נפשי מאוד קשה: "הוא חשש ופחד לשתף פעולה, אבל הבטחנו שנעשה את כל המאמצים כדי למצות את הדין עם הנאשמים ולהביא לתפיסתם".
1 צפייה בגלריה
הבחור שנחטף סמוך למעלות
הבחור שנחטף סמוך למעלות
הצעיר שנחטף
מחקירת התקיפה עולה כי לפני כמה חודשים אירעה פריצה למטווח הרובים ונגנבו ממנו כמה נשקים. גורמים שקשורים לבעלי המטווח, חשדו בתחילת החודש כי הצעיר תושב האזור הוא זה שפרץ למקום, ותחת סיפור כיסוי, הם הביאו אותו למפעל חיתוך אבן שיש. בעלי המקום קראו לו להגיע למחסן צדדי, שם זינקו עליו שלושה רעולי פנים, כיסו את פניו בשקית וקשרו את ידיו ורגליו.
לפי החשד, הם הכניסו אותו לתא מטען של רכב שטח, לקחו אותו למתחם לא ידוע, הכו אותו באכזריות, איימו עליו באקדח שכוון לראשו והכריחו אותו להודות שפרץ לעסק וגנב. את הסרטון שצילמו הפיצו באזור מגוריו. לאחר שעות ארוכות העלו אותו לרכב אחר, קשרו אותו, כיסו את עיניו ולאחר נסיעה קצרה זרקו אותו באמצע כביש מהיר. נהגת שנתקלה בו, העלתה אותו לרכבה והסיעה אותו לבית החולים לגליל בנהריה, שבו אושפז. היא התקשרה למשטרה ודיווחה על הפצוע. השוטרים הגיעו לבית החולים וגבו ממנו עדות.
בעל מפעל השיש שאליו הובא הצעיר נעצר לפני כשבוע בחשד למעורבותו בחטיפה. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו עד ליום חמישי. במשטרה ממשיכים בחקירה ובניסיון להתחקות אחד זהות שאר המעורבים.