1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בחשיפת תוכנית המאה
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בחשיפת תוכנית המאה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בבית הלבן, ינואר 2020
(צילום: AP)
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היה אחד המנהיגים העולמיים האחרונים שקיבלו שיחת טלפון מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אבל העובדה שהוא בירך את ביידן כמה ימים אחרי הבחירות גרמה להתפרצות זעם מצד בן בריתו, דונלד טראמפ. כך חושף העיתונאי מייקל וולף בספרו השלישי על נשיאות טראמפ.
"הוא אמר שהציוץ של נתניהו היה בגידה אולטימטיבית. עוזריו של טראמפ, שחזו בהתפרצות הזעם שלו כלפי נתניהו, נדהמו מעוצמתה", כותב וולף בספרו שייקרא "מפולת: ימיה האחרונים של נשיאות טראמפ" ויצא לאור ב-13 ביולי.
נתניהו לביידן: "מצפה לעבוד איתך". הברכה שהרגיזה את טראמפ

ב-7 בנובמבר, שעות לאחר שביידן הוכרז רשמית כמנצח, צייץ נתניהו בטוויטר ברכות לביידן וכתב כי הוא מצפה לעבוד איתו "לחיזוק נוסף של הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל". לפי הספר, שהפרטים הראשונים ממנו פורסמו באתר The Forward טראמפ, שסירב באותם ימים - ולמעשה מסרב עד היום - לקבל את ההפסד, טען כי "הציוץ הגיע לפני שהדיו יבש והוא בגידה אולטימטיבית. טראמפ מאמין שהוא עשה למען ישראל יותר מכל נשיא אמריקאי וישראל חייבת לו. הוא הרגיש שמכרו אותו".
וולף כותב עוד כי טראמפ התלונן גם על היעדר התמיכה מיהודי ארה"ב, ש-70 אחוז מהם הצביעו לביידן. "טראמפ שילב את אכזבתו מנתניהו בכעסו הגובר על כישלונו לשפר את מעמדו בקרב המצביעים היהודים".