ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר אמר הבוקר (שני) כי הדיון בישיבת הממשלה שעסק במשך יותר משעה בהסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, הוא חלק ממטרה להוביל לפיטוריה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. "כשאני רואה שרים האחד אחרי השני מדברים נגדה, אני לא מקבל שזה מקרי וספונטני. זה מתוזמר ומתוזמן", אמר עו"ד בכר ל-ynet.
הריאיון עם עו"ד בכר
( צילום: ירון ברנר)

"אנחנו בצד של שמירה על עצמאות מערכת המשפט", הוסיף עו"ד בכר. "יש פה מהלך של הסתה, מהלך יזום, שהתחיל לא מאתמול ולא משלשום, אבל הוא מתגבר מאוד בשבועות האחרונים. אנחנו רואים את זה מול קציני צה"ל ומשפחות חטופים. זה לא דבר חדש ומיוחד רק ליועצת המשפטית לממשלה, אבל זה מאוד בולט ומסוכן במקרה שלה ושל גורמי אכיפת החוק, עם כל מי שמזוהה או שומר על עצמאות המערכת".
ראש לשכת עורכי הדין הוסיף: "אתמול הדברים הגיעו לשיא, למה? מה היא אשמה שמטורף ירה וניסה לרצוח מועמד לנשיא ארה"ב? מזל שבגמר היורו לא פסלו גול ב-VAR וגם בזה היו מאשימים אותה. זה לא מהלך מקרי. כששרים בממשלה מתעסקים בלעשות שיימינג ליועצת המשפטית לממשלה במקום להתעסק בדברים חשובים, זה מבחינתי דבר חמור. זה מהלך דה-לגיטימציה שהמטרה שלו היא להביא לפיטורי היועצת המשפטית לממשלה. זה דבר לא מוכחש וזו סכנה".
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין
ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין
עו"ד עמית בכר
(צילום: אביגיל עוזי)
מזכיר הממשלה הציג סרטון שבו הופיעו דברי הסתה נגד רה"מ נתניהו. אין איומים עליו? "יש, אבל הטענה שלא עושים שום דבר זה תרבות פייק ושקר. קודם כל, הפרקליטות והמשטרה חוקרות עבירות של הסתה ואלימות מילולית, גם ובעיקר נגד ראש הממשלה. יש לא מעט אנשים שנחקרו. לחקור עבירות מילוליות זה דבר שצריך לעשות במשורה במדינה דמוקרטית בגלל הגבול הדק, אבל במקום שבו יש הסתה לאלימות חייבים לחקור.
"אבל, יש כאן תרבות של שקר פעמיים. פעם אחת כי מעלים טענה שקרית שלא עושים - ועושים. הדבר השני, שמסיטים את העניין מהמטרה. הדיון זה לא הסתה, הדיון זה הניסיון לפטר את היועצת המשפטית ולמעשה להחזיר את המהפכה המשטרית. ניסו לפני 7 באוקטובר לעשות את זה ברעש גדול, והיום המהפכה המשטרית חוזרת באין סוף ניסיונות פרקטיים. כמו למשל, אי-מינוי נשיא לבית המשפט העליון, אי-מינוי נציב תלונות ציבור על שופטים, והטלת האשמה על מערכת המשפט".
דבריו של בנימין נתניהו על ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

עו"ד בכר הוסיף: "אין לנו מפכ"ל, הכול 'ממלא-מקום' עם ניסיון להחליש את גורמי אכיפת החוק, לשלוט בהם, וכמובן הניסיון לפטר את היועצת המשפטית לממשלה ולהסית נגדה. הדברים האלה הם חלק מאסטרטגיה מסוכנת. זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כי אנחנו נלחמים בזירה הבינלאומית ואומרים בכל מקום שמערכת המשפט שלנו עצמאית. זה חלק מהאסטרטגיה המדינית של ישראל שראש הממשלה מוביל אותה".
אתה חושש שמישהו יפגע ביועצת המשפטית לממשלה? "ראינו בהיסטוריה אלימות פוליטית במדינת ישראל. אני לא מאלה שאוהבים לנפנף בזה בדרך כלל מגיע מצד אחד, אבל עד היום זה היה מצד אחד. הרי למי יכולים להשוות את ראש הממשלה? למנהיגים הפוליטיים מהצד השני, ליריבים הפוליטיים, לגנץ, לפיד, איזנקוט, בנט וסער. אף אחד מהמנהיגים האלה לא אמר לנתניהו 'אתה בוגד'. אם יש אנשים שחוצים את הגבול, צריך לפעול נגדם.