תיעוד האירוע: הפרש מכה בשוט את אחת המפגינות
(צילום: אלון גלעדי)

המחלקה לחקירות שוטרים חקרה היום (שני) את הפרש שתועד מכה בשוט את יעל ראובני (24), אחת המוחות בנתיבי איילון ביום שבת. סעיף החשד נגד הפרש, בדרגת רס"מ, הוא תקיפה.
בתיעוד נראתה ראובני מושיטה את שלט שאחזה אל מול הסוס, ואז הפרש עליו מכה בה בשוט ומפיל את אותו השלט. ברקע נשמעות קריאות המפגינים: "בושה", "מי חינך אתכם" ו"אתם מרביצים לנשים".
1 צפייה בגלריה
יעל ראובני
יעל ראובני
יעל ראובני והתיעוד מההפגנה שלשום
ראובני בבית החולים לאחר התקיפה
(צילום: קבוצת מחאת קפלן)

"אני הייתי על איילון והתחלנו ללכת למעלה חזרה", סיפרה ראובני אתמול. "פתאום שוטר בא עם סוס, דחף אותי איתו ובמקביל הגיע עוד פרש ונעמד לפניי, ככה שהייתי כלואה ביניהם. ואז הוא פשוט החל להכות אותי", הוסיפה. "לא עשיתי לו שום דבר", הדגישה ראובני. "ניסיתי לזוז והוא חסם אותי עם פרש נוסף, והסוס דרך עליי. שניהם התחילו להצליף בי. הם פשוט עשו בי אמבוש".
היא אמרה כי היא הוכתה ביד שאותה שברה לאחרונה בתאונת דרכים: "הם הרביצו לי בכתף ובמרפק של יד שהייתה שבורה. אני בדרך לאיכילוב, ואני מקווה שזה ייגמר במכה ולא בשבר חדש". ראובני, שמגיעה מתחום הרכיבה על סוסים, סיפרה אתמול בריאיון ב-ynet radio שהכירה את אחד הפרשים שחסמו את דרכה בהפגנה. עוד היא אמרה: "לא היה חיכוך. זה הרגיש שהוא מחפש איפה להוציא עצבים. הייתי מאוכזבת. בתור אחת שעשתה קורסים לרכיבה עם פרשים מהמשטרה ומכירה את תחום הרכיבה על סוסים, פשוט הרגשתי שניצול הכוח הזה הוא מזעזע".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גינה למחרת ההפגנה את התנהלות השוטרים, על אף טענות המשטרה שניסתה להסביר את התנהגות השוטרים. הוא ציין כי השוטרים אמנם "פועלים בלחץ גדול", אך אמר בריאיון לכאן רשת ב': "מאוד מאוד לא אהבתי את התמונות האלה ואני אפנה למפקד מחוז ת"א עמי אשד - כדי לבקש ממנו הבהרות".
לדבריו, "בעיניי זה אירוע חמור מאוד, לא משנה אם זה שמאל או ימין, בעד או נגד הרפורמה. כל אדם, גם אם הוא חוסם כביש, לא זכאי לזה שיבואו ויצליפו בו. לא הייתה שום סיבה נראית לעין לעשות את זה. אני בדרך כלל נותן גיבוי מקסימלי ללוחמים ולשוטרים שלנו, במקרה הזה אני די מוטרד".