מגבירים את הלחץ על נפתלי בנט: לאחר שיש עתיד הגיעה לסיכומים עם ישראל ביתנו ומרצ, היום (ה') נמסרה בהודעה משותפת ממפלגתו של יאיר לפיד ומתקווה חדשה של גדעון סער כי "חלה התקדמות במשא ומתן והושגו הסכמות".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט
גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט
גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומסויקי)
במהלך היום נפגשו צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות, כחלק מהמאמצים להקמת "ממשלת שינוי", ובסיום הפגישה נמסר בנוסף כי "הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".
סמוטריץ', אתמול: "בנט ושקד הציגו מצג שווא אך המשיכו לעמול על ממשלת שמאל"
(צילום: נדב אבס)

במסגרת אותם לחצים המופעלים על בנט, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסר אתמול הצהרה שבה תקף את ראשי מפלגת ימינה. הוא טען כי בתקופה האחרונה הם התמקדו ב"הרדמת" מצביעי הימין, ופעלו מאחורי הקלעים להקמת ממשלה ללא נתניהו. "תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו" - הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ איילת שקד
בצלאל סמוטריץ איילת שקד
חילופי דברים והאשמות. בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
לאחר ההצהרה גורמים בימינה אישרו חלקית את דברי סמוטריץ' ואמרו כי ביקשו ממנו להסכים לממשלת מיעוט בתמיכת 59 ח"כים - ממשלה בהימנעות רע"מ - או לחילופין ששני ח"כים מסיעתו יצביעו בעד.
בהצהרה משלה, איילת שקד הגיבה לדבריו בחריפות וכינתה את יו"ר הציונות הדתית "גדול מכשילי ממשלות הימין, שורף אסמים". עוד אמרה: "אנחנו עושים הכול כדי להקים ממשלה ומשלמים מחיר ציבורי על כך. סמוטריץ' שיקר במצח נחושה שאם ימינה תצטרך יהיו עריקים - איפה שני חברי הכנסת שהבטחת?". היא האשימה אותו כי התנגדותו לממשלה עם רע"מ תוביל להכשלת הימין ולהפלתו, וקראה שוב לסער להצטרף לממשלת ימין".
שקד עונה לסמוטריץ': פועלים להקמת ממשלה בזמן שהוא מוביל לכאוס
(צילום: ערוץ כנסת )

יש לציין כי לפני תחילתו של מבצע "שומר החומות" בין בנט ללפיד היו מגעים מתקדמים להקמת ממשלת רוטציה בתמיכת מפלגות השמאל ורע"מ. הם אף נפגשו יחד ובנפרד עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ' ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.
בצל הלחימה הוקפאו המגעים, ובנט אמר בשיחות סגורות כי "ממשלת השינוי ירדה מהפרק", מכיוון שבהרכבה המסתמן, ממשלה שכזו לא תוכל להתמודד עם המהומות והעימותים ברחבי הארץ בין יהודים לערבים.
בהמשך פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי ממש בעיצומו של המבצע בנט ניהל עם שקד שיחה קשה שבה דרש ממנה להתפטר מהכנסת - ולתת לו להכניס אדם שיאפשר לו להעביר את ממשלת השינוי. שקד סירבה לכך, ובנט נאלץ לסגת ולכן מסר באותו ערב את הודעתו בפומבי.