תיעוד הירי בנוף הגליל

בבית החולים רמב"ם בחיפה מת מפצעיו הלילה (בין שני לשלישי) ראג'ח עאבד, תושב נצרת, שנורה במהלך עבודתו בנוף הגליל בחודש שעבר. עאבד, שלא היה היעד לירי, נפגע מ-22 קליעים ואושפז במשך קרוב לחודש וחצי בבית החולים.
עאבד עבד בהתקנת שער ברזל בבית בנוף הגליל ב-15 ביוני, בשעה שאלמונים ירו לעבר הבית. הוא נפצע באורח קשה, עבר ניתוחים רבים - אולם לא התעורר מאז, והיום נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
ראג'ח עאבד
ראג'ח עאבד
ראג'ח עאבד. "דאג לפרנסתו - ונפל קורבן לאלימות והפשיעה"
"מאז שהוא נפגע הוא היה מאושפז ולא התעורר. לצערנו איבדנו אותו", אמר קרוב משפחתו של עאבד. "הוא היה אדם ישר ומכובד. עבד בהרכבת שער ברזל, ואז ירו לעבר הבית שבו עבד ורוב הקליעים פגעו בו. כואב לי עליו מאוד".
קרוב המשפחה הוסיף: "הוא דאג לפרנסתו, היה צנוע ואהב לעזור, ובסוף נפל קורבן לאלימות והפשיעה".
חברו של עאבד סיפר: "קשה לעכל את מה שעבר. הוא הלך לעבוד וחזר עם פצעי ירי. התפללנו עבורו ואיחלנו לו החלמה מהירה. רצינו שרק יחזור לחיק משפחתו, אבל הנשק שמסתובב חופשי רצח עוד קורבן. אנחנו לא יודעים מי הבא בתור".
מתחילת השנה נרצחו 60 בני אדם בחברה הערבית. רוב המקרים עדיין לא פוענחו על ידי המשטרה. ביום שישי נרצח בטירה מוהנד עראקי, כשברכבו ישבו בנו ואחיינו שנפצעו באורח קשה מהירי. יום קודם לכן נרצחו צעירים גם ברהט שבנגב ובריינה שבגליל. שלשום, בסקירה שהעביר לממשלה, אמר מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי כי "האירועים מפוענחים. אנחנו יודעים מי עושה אותם, פשוט צריך לאסוף ראיות לבתי המשפט. זה חמולה נגד חמולה. האתגר הוא לאסוף את הראיות. להפוך תיק מפוענח לראיות. הוגשו 232 כתבי אישום נגד 304 יעדים".