כשקמו בני משפחת איילון מהשבעה לאחר שהאם מירה (מרים) ובנה ברק נהרגו מפגיעה ישירה של טיל נ"ט בביתם שבמושב כפר יובל בחודש ינואר, הופתעו לגלות האח השכול אודי ורעייתו קארין כי היא בהיריון - ובתוך כל התוהו ואובדן החיים התחילו במסע ההיריון המפתיע.
2 צפייה בגלריה
אליהו איילון בברית נכדו יאיר ברק
אליהו איילון בברית נכדו יאיר ברק
אליהו איילון בברית נכדו יאיר ברק
(צילום: באדיבות המשפחה)
בסוף השבוע חגגו בני המשפחה את הברית של הבן שנולד וקיבל את השמות יאיר ברק - זיכרון לאח שנפל ולאור שהרך הקטן הכניס איתו למשפחה האבלה. "התינוק שלנו מכניס אור לבית, תקווה, שפיות והמשכיות במציאות שאנחנו חיים בה בצפון בחודשים האלה", הסבירה קארין, המשמשת כסגנית אחות ראשית במחלקת נשים במרכז הרפואי זיו בצפת.
יאיר ברק הוא הילד החמישי במשפחה, שגרה בקיבוץ כפר הנשיא שבגליל העליון. מאז שראש המשפחה אליהו איבד את אשתו ובנו מירי חיזבאללה, שלו היה עד לאחר ששהה בסלון, הוא מתגורר בביתם של קארין ואודי. מהטרגדיה שהיה שותף לה יצא בנס עם פגיעות שהוגדרו קלות. "אחרי האסון והרס הבית של מרים ואליהו - הוא עבר לגור איתנו בקיבוץ כפר הנשיא, ממשיך לטפל במשק שלו וכל יום חוזר לכאן", סיפרה קארין. היא הוסיפה כי "התמודדות שלו היא בעיקר נפשית ואנחנו עוטפים אותו. קשה מאוד להתמודד עם אובדן כפול שכזה, והוא היה עד לכל האירוע מקרוב. יש לנו ארבעה ילדים שממחישים לו שהחיים נמשכים".
ריאיון עם קארין, אחרי שמירה וברק נהרגו
(צילום: חגי דקל)

2 צפייה בגלריה
מירה איילון וברק איילון
מירה איילון וברק איילון
מירה וברק איילון ז"ל
ביום חמישי, ביחד עם חבריה מהמרכז הרפואי בצפת, בני משפחה וחברי נפש הם ציינו את ברית המילה ואת הדמעות הסתירו גם החיוכים המרוגשים מהחיים החדשים שהגיחו לעולם בעת אבלם. "לאחר השבעה על ברק ומרים גיליתי להפתעתי שאני בהיריון בפעם החמישית. זו הייתה בשורה משמחת בתקופה הזו. לאורך כל ההיריון חשבתי כמה זה משמעותי לא לאבד את האופטימיות, בעיקר בשביל הילדים שלנו - דור ההמשך", שיתפה קארין.
הסב אליהו זכה להיות הסנדק בברית של נכדו החדש, וכששמע את השם שהוענק לתינוק פרץ בבכי, בתקווה שיצליח לראות מעט אור עם בואו של יאיר ברק. "מה שהלך, הלך. אני עוד צריך להתרגל למציאות הזאת וזה לוקח זמן", הסביר. לדבריו, "אני מחכה שיגדל ואוכל לשחק איתו ולשמוע אותו מתחיל לפטפט. ברק בני הלך, גם מירה שלי הלכה. אין שום דבר שיכול להחליף או למלא את החלל של אסון הטבע הזה. אבל אני חזק ואני אתרגל לזה. אני גאה בילדים שלי שהם מצוינים כל אחד בזכות עצמו, ורוצה לראות גם נחת מהנכדים".